عضو هیئت مدیره انجمن تالاسمی ایران:

سازمان‌های بیمه‌گر،داروی تالاسمی را با قیمت قبلی پوشش دهند/ داروی جدید در داروخانه‌ها یافت نمی‌شود

عرب گفت: سازمان‌های بیمه گر باید داروی تالاسمی را با قیمت قبل زیر پوشش قرار دهند.

تقاضای کمک بیماران تالاسمی از مسئولین وزارت بهداشت/ کمبود داروخانه‌ها از داروی تحت پوشش بیمهبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، یونس عرب، عضو هیئت مدیره انجمن تالاسمی ایران در نشست خبری با بیان اینکه حدود ۱۰ هزار نفر در کشور مبتلا به تالاسمی هستند، اظهار کرد: ۴ روز پیش با نامه‌ای که از شورای عالی بیمه به سازمان‌های بیمه‌گر ارسال شد، پوشش بیمه‌ای داروی این بیماری کاهش پیدا کرد. ماه‌ها وقت گذاشتیم و شرکتی این دارو را توزیع کرد که تاکنون حدود ۵ هزار بیمار از این دارو استفاده کردند اما به دلیل کمبود این دارو در دسترس بیماران نیست.
 
او ادامه داد: همانطور که ما به کمک وزارت بهداشت رفتیم توقع داریم وزارت بهداشت نیز به ما کمک کند و افراد بیشتری بتوانند از این دارو استفاده کنند.

داروی نانوجید جدید با مبلغ کمتری وارد بازار شد

عرب افزود: قیمت داروی نانوجید ۷ هزار تومان و داروی جدیدی که به تازگی وارد بازار شده ۴ هزار تومان است. خوشحالیم که داروی جدید تولید شده و رقابت بین شرکت‌ها ایجاد شده است اما هیچ وقت سازمان غذا و دارو اجازه نداشته که به یکباره در خصوص دارو‌ها و قیمت آن‌ها تغییراتی ایجاد کند.
 
عضو هیئت مدیره انجمن تالاسمی ایران بیان کرد: سازمان‌های بیمه گر باید به فکر این باشند که دارو را با قیمت قبل زیر پوشش بیمه قرار دهند و حق رقابت به شرکت‌ها بدهند تا بتوانند محصول خود را توزیع کنند.
 
عرب گفت: بیماران تالاسمی نیاز دارند هر روز این دارو را استفاده کنند و متاسفانه دارویی که به تازگی تحت پوشش بیمه قرار گرفته است در داروخانه‌ها یافت نمی‌شود.

در ادامه مراسم بذرافشان فوق تخصص خون گفت: رقابت بین شرکت‌هایی دارویی خوب است اما این شرکت دارویی که به تازگی داروی بیماران تالاسمی را تولید کرده است، عوارض زیادی دارد؛ این دارو باعث حالت تهوع بیمار می‌شود و مشکلاتی را برای بیماران ایجاد می‌کند.
او ادامه داد: مبلغ ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان را بیمه برای برند خارجی داروی تالاسمی بیمه پرداخت می‌کند و تنها ۲ هزار تومان به عهده بیمار است. حال سوال این است که چطور بیمه می‌تواند داروی خارجی را تحت پوشش قرار دهد، اما داروی ایرانی را دیگر تحت پوشش قرار نمی‌دهد؟.
 
بذرافشان در پایان یادآوری کرد: متاسفانه دارویی که تحت پوشش هست تنها جوابگوی ۱۰ تا ۱۵ درصد بیماران است و در داروخانه‌ها یافت نمی‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار