معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت:بهره برداری از درخت بنه در استان هرساله به خارج از کشور نیز صادر می شود.

فتحی معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،گفت:بهره برداری از درخت بنه هرساله علاوه بر صادرات این محصول به استانهای همجوار به خارج از کشور نیز صادر می شود، به طوری که شرکت های تعاونی و بهره برداری اداره منابع طبیعی ۱۵تا۱۶میلیارد هر ساله براساس میزان تولید محصول بدست می آورند.

فتحی اظهار کرد:بهره برداری از محصولات جنگلی براساس سیاستی با عملکرد صحیح از سوی سازمان جنگل ها تنظیم و ابلاغ خواهد شد .

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام افزود:باتوجه به شرایط اقلیمی که در استان حاکم است ،همچنین بررسی وضعیت درخت بنه در استان ایلام با انجام بازدید های میدانی از جنگل های استان و باتوجه به بارندگی وضعیت سلامت درختان بنه هر ساله نسبت به برداشت و بهره برداری از درخت بنه با رعایت کردن دوره تناوب ۳تا ۴ساله اقداماتی انجام می شود.

او عنوان کرد :هر ساله برداشت سقز از درخت بنه تحت عنوان شرکت های تعاونی ،بهره برداری و احیای منابع طبیعی انجام خواهد شد.

فتحی گفت:منظور از دوره تناوب 3تا4ساله این است که شرکت های تعاونی در استان  به صورت دوره ای و ترتیبی 3تا4ساله اجازه برداشت از شیره سقز را دارند.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام او در این راستا ادامه داد:کل تعاونی های منابع طبیعی استان ۱۲۰شرکت هستند که با حوزه عمل گوناگون در استان فعالیت می کنند.

فتحی به این نکته تاکید کرد:امسال ۸۹شرکت تعاونی ضمن بهره برداری از منابع در راستای پیشگیری از حریق در استان فعالیت ویژه دارند.

انتهای پیام/با

برداشت سقز در استان ایلام

برچسب ها: منابع طبیعی ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.