دستپاچگی فرانسوی‌ها از عملیات ارتش سوریه علیه تروریست‌ها در ادلب

وزیر خارجه فرانسه از روسیه خواست از نفوذ خود استفاده کند و مانع از عملیات ارتش سوریه علیه تروریست‌های مورد حمایت غربی‌ها در ادلب شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، ژان ایو لو دریان، وزیر امور خارجه فرانسه، در مصاحبه‌ای با روزنامه دیمانش از روسیه خواست برای جلوگیری از آغاز مجدد درگیری‌ها در استان ادلب سوریه «فشار‌های لازم را اعمال کند.»

او در اظهاراتی مداخله‌جویانه گفت معتقد است روسیه باید از نفوذ خود استفاده کند و مانع از سرگیری از خصومت‌ها در سوریه شود.

وزیر امور خارجه فرانسه به اوضاع استان ادلب سوریه -که محل تجمع تروریست‌های مورد حمایت کشور‌های غربی هستند- اشاره کرد و گفت: «بسیار اهمیت دارد که آتش‌بس رعایت شود و روسیه فشار‌های لازم را برای جلوگیری از هرگونه انحراف و از سرگیری مجدد درگیری‌ها که مصیبت بار خواهد بود، اعمال نماید.»

به گفته لو دریان، این مشکل بخشی از موضوعاتی است که امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود، در گفتگوی آن‌ها، که برای ۱۹ ماه اوت (شهریور) پیش‌بینی شده است، مطرح خواهد کرد.

پنجشنبه یکم ماه اوت (۱۰ مرداد) رسانه‌های رسمی سوریه از به نتیجه رسیدن توافقنامه آتش‌بس در منطقه ادلب خبر دادند. بعد از این که نیرو‌های سوریه کنترل بسیاری از مناطق را به ویژه با پشتیبانی نیروی هوایی روسیه از چنگ تروریست‌ها خارج کردند، این خبر اعلام شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، فرانسه ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار