ظریف در نشست خبری با خبرنگاران:

امنیت خود را هیچ وقت نخریده‌ایم و نخواهیم خرید/ برجام مقدس نیست، اگر لازم باشد از آن خارج می‌شویم/ دوران گفتمان زورگویی تمام شد/ با تحریم نمی‌توانند جلوی ایرانی را بگیرند + فیلم

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: تروریسم اقتصادی یک واقعیت است، تروریسم اقتصادی یعنی شما مردم عادی را هدف بدهید.


امنیت خود را هیچ وقت نخریده‌ایم و نخواهیم خرید/ برجام مقدس نیست، اگر لازم باشد خارج می‌شویم/ دوران گفتمان زورگویی تمام شد/ با تحریم نمی‌توانند جلوی ایرانی را بگیرندبه گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست خبری محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان امروز (دوشنبه)  با حضور رسانه‌های داخلی و خارجی برگزار شد.

ظریف در ابتدای این نشست با تبریک فرا رسیدن روز خبرنگار گفت: امروز شاهد دو گفتمان در دنیا هستیم. این دو گفتمان در دو جبهه مقابل هم هستند. یک گفتمان، گفتمان صلح، گفت‌وگو و چندجانبه گرایی است و یکی هم گفتمان زورگویی، تروریسم و قانون شکنی است.

او با اشاره به تحریم‌ها علیه کشورمان ادامه داد: تروریسم اقتصادی یک واقعیت است، تروریسم اقتصادی یعنی شما مردم عادی را هدف بدهید. دولت آمریکا می‌گوید اگر ملت ایران می‌خواهد نان بخورد باید سیاست خودش را عوض کند؛ این یعنی تروریسم اقتصادی. یعنی نان را به سیاست گره می زنند.

بیشتر بخوانید: لاریجانی با ظریف دیدار کرد

ظریف ادامه داد: ما تمدنی هستیم که در اوج پیشرفت علم و تمدن‌مان، علم خود را در اختیار دیگران قرار دادیم، ولی آن‌ها اکنون اجازه نمی‌دهند که حتی این علم را بخریم. امروز آمریکا در دنیا تنهاست و حتی در حوزه‌هایی که ورای دیگران نقش ابرقدرتی دارد مثل حوزه نظامی نمی‌تواند ایجاد اختلاف کند.

او افزود: گفتمان زورگویی دوره اش تمام شده است. ما با مردم آمریکا درگیری نداریم، آن‌ها رهبری را تحریم کردند، تحریم وزیر خارجه یعنی شکست گفت‌وگو. هر روز این سیاست به سمت شکست می‌رود. در دنیای امروز ما این گفتمان نمی‌تواند تاب بیاورد به همین خاطر مجبورند به تروریسم اقتصادی رو بیاورند.

رئیس دستگاه دیپلماسی اظهار کرد: متاسف شدیم که مردم بیگناه آمریکا گرفتار فرهنگ هفت تیرکشی و قلدری و زورمداری و تقدیس خشونت شده‌اند؛ فرهنگی که خشونت و کشتن مردم بیگناه را تقدیس می‌کند و از جنگ به عنوان گزینه روی میز صحبت می‌کند، فرهنگ موفقی نیست. دنیای کنونی ما، دنیای سلطه نیست. مراکز قدرت جا به جا شده است؛ یک خبرنگار با یک موبایل و برنامه مجازی می تواند دنیا را تسخیر کند.

او ادامه داد: دوران ابرقدرت‌ها به سر آمده و دوران انسان‌ها و افراد و مردم آغاز شده و خوشحالیم در طول ۴۰ سال گذشته ایران هیچ وقت در کنار قدرت‌ها نبوده و بلکه در کنار مردم بوده و سیاست خود را براساس استقلال و تکیه بر مردم خود تبیین کرده است. ما طرفدار روابط سالم و مبتنی بر منافع مشترک با همه کشورها هستیم ولی مبنای ما پیروی از دیگران نیست. گفت‌وگو‌های روحانی هم در مسیر دیپلماسی است، اما اگر آمریکا دست از قانوشکنی بردارد، همه مشکلات حل می‌شود.

ظریف با اشاره به بحث امنیت گفت: امنیت خود را هیچ وقت نخریده ایم و نخواهیم خرید؛ امنیت ما قابل خرید نیست، چون از مردم نشات گرفته است؛ پیشرفت ما  هم نشات گرفته از مردم کشورمان است، هر قدر بر ما فشار آوردند و تحریم کردند با اتکا به مردم خود پیشرفت کردیم. توانستیم پهپاد آمریکایی را با موشک ساخت ایران سرنگون کنیم. می گویند چرا ساختید؟ با تحریم نمی توانند جلوی ایرانی را بگیرند.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: خیال کردند ما نیروگاه را می بندیم، ولی خودمان سوخت نیروگاه را ساختیم. شما ایران را با نوکران خود اشتباه گرفتید که از شما امنیت می خرند و هر چه شما بگویید گوش به فرمان هستند. ایران جنس دیگری است؛ دوران امپراتوری ایران چندین برابر عمر آمریکاست. همانطور که امپراتوری ایران پایان یافت قدرت آنها نیز پایان می یابد.

ظریف در پاسخ به سوالی درباره احتمال نامزدی‌اش در انتخابات ۱۴۰۰ گفت: من یک بار در تلویزیون هم گفتم که می‌خواهید برویم محضر و امضا کنم و امروز هم در برابر همه جهان اعلام می‌کنم آن کار را بلد نیستم. نگران ۱۴۰۰ نباشید و به خاطر نگرانی از سال ۱۴۰۰ مانع کار من نشوید و مخلص همه شما هستم، محضر هم بخواهید می‌آیم و محضری امضا می‌کنم در سال ۱۴۰۰ یا دانشگاه هستم یا منزل. دولت باهمکاری مردم شرایط را به سمت آرامش برده و وضعیت بازار ارز هم برای همین است.

او با اشاره به توقیف نفتکش ایران توسط انگلیسی‌ها اظهار کرد: آنچه انگلیس در توقیف نفتکش ما انجام داده همدستی در تروریسم اقتصادی است؛ چون ما مسئول امنیت خلیج فارس و تنگه‌ هرمز هستیم. اقدام ما در توقیف کشتی آنها عمل متقابل نیست، بلکه  موضوع این است که مثل گذشته دیگر از اقدام انگلیس چشم پوشی نکردیم.

ظریف با اشاره به تحرم شدنش توسط آمریکا گفت: در سفر اخیرم به نیویورک، به من گفتند که ظرف دو هفته تحریم می‌شوم، من پیشنهاد حضور در کاخ سفید را نپذیرفتم و خداروشکر تحریم شدم. 

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان خاطرنشان کرد: اتحادیه اروپا از ابتدای خروج آمریکا تعهداتی را داده و تعهداتی هم در برجام دارد و اگر امکانش باشد این ها اجرا شوند امکان عبور از این مرحله وجود دارد و اگر نباشد ایران برنامه خود را اعلام کرده که در چارچوب برجام است. دو قدم برداشتیم و قدم سوم در راه است، برجام بر خلاف آنچه گفتند مبنی بر بی اعتمادی متقابل بوده و به همین خاطر سازوکاری پیش بینی کرد که اگر طرفی اقدام نکرد طرف مقابل اقدام کند. گام سوم نه آخرین قدم است نه خروج از برجام. البته برجام مقدس نیست، اگر لازم باشد خارج می‌شویم.

او ادامه داد: برجام ظرفیت اقدام را در داخل خودش دارد. الان بحث فروپاشی برجام نیست و اگر طرف مقابل نخواهد هزینه کند موضوع جداگانه است و ما بر همان اساس عمل می کنیم. امکان بازگشت به شرایط قبل از برجام وجود ندارد، البته ما می توانیم برنامه هسته ای خود را بسیار گسترده تر از قبل از برجام پیش ببریم، اما طرف های مقابل هیچ وقت نخواهند توانست اجماع امنیتی را علیه ایران ایجاد کنند که قبل از برجام علیه کشورمان ایجاد شده بود.

ظریف گفت: اقدام آمریکا در تحریم من فقط به بهانه صحبت من از طرف مردم است که نشان می دهد برخی در آمریکا با دیپلماسی دشمن هستند. صحبتی از بولتون شنیدم که گفته است حقوق بین الملل تنها یکی از ابزارهای ماست. همه ما می‌رویم ولی دیپلماسی خواهد ماند.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان با اشاره به سیاست آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه داد: شما یک نفر را پیدا کنید بجز آمریکا و اسرائیل که اصلا به حساب نمی‌آیند که از یک جانبه گرایی حمایت کند. گفتمان یکجانبه گرایی دچار انزوا شده و کشورها با آمریکا همراهی نمی کنند.بحث کم آوردن آنها نیست، آمریکایی ها نیاز به بازسازی ذهنی دارند تا بتوانند بفهمند در دنیا چه می گذرد.

او ابا اشاره به عملکرد اروپا بعد از خروج آمریکا از برجام گفت: اروپا به تعهدات خود پس از خروج آمریکا از برجام عمل نکرده و از خروج آنها آگاه بوده؛ پس نمی توانند ادعا کنند آثار تحریم ها را نمی دانستند، اینستکس گام مقدماتی تعهدات آنهاست. در آمریکا انقلاب که نشده انتخابات شده است تازه انقلاب هم شده بود باید تعهدات دولت قبل را اجرا کنند. 

رئیس دستگاه دیپلماسی اظهار کرد: دولتی که نه تعهد خودش نه تعهد دنیا و نه تعهد بین المللی و نه تعهد شورای امنیتی که خودش عضو دائم آن است. ان‌شاءالله این دولت آمریکا از صحنه روزگار بیرون برود. شما دروغگویی خود را با تحریم مقام معظم رهبری و وزیر خارجه ثابت کردید و با چه کسی می‌خواهید مذاکره کنید. ما شفاف می‌گوییم از میز مذاکره بیرون نرفتیم. ۱+۵ شد ۱+۴ به خاطر اینکه خودشان بیرون رفتند.

او افزود: کسی از آمریکا نمی پذیرد که دنبال مذاکره است. علم مذاکره در دست و اختیار ماست، هیچ وقت علم مذاکره در اختیار آمریکا نبوده و نخواهد بود.

ظریف در پاسخ به سوال CNNگفت: اگر آمریکا به دیپلماسی علاقه مند بود میز مذاکره را رد نمی کردند، آمریکا فقط می خواهد قصد خود را بر مردم ایران تحمیل کند و پامپئو هم گفته آنقدر به ایران فشار می‌آوریم. ما تروریسم اقتصادی را قبول نمی کنیم و با کسانی که تروریست اقتصادی هستند وارد مذاکره نمی شویم.

او خاطرنشان کرد: ما آماده مذاکره با همسایگان و دوستان خود هستیم و به این استراتژی ادامه می دهیم ولی با کسانی که می خواهند تفنگ روی سر مردم ایران بگذارند مذاکره نمی کنیم.

وزیر خارجه کشورمان در پاسخ به سوالی درباره تفاوت دیدگاه ترامپ با تیم B گفت: من نه ترامپ را از نزدیک دیدم و نه ملاقات داشتم. براساس آنچه شنیدم برداشتم این است که ترامپ دنبال جنگ نیست، ولی براساس اظهارات بولتون او همیشه عنوان کرده دنبال جنگ است.

ظریف اظهار کرد: بولتون و نتانیاهو بانی جنگ عراق هستند وهفت تریلیارد دلار در منطقه هزینه کردند، ترامپ باید نگران باشد که آنها بتوانند سیاست خود را بر ترامپ تحمیل کنند و از قرائن برمی آید آنها هدفشان تغییر نکرده است. برای نتانیاهو اهمیت ندارد چند صد هزار سرباز آمریکایی کشته شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی گفت: از اعضای گروه بی دارد کم می شود. استقبال می کنیم کشورهای همسایه ما خارج شوند و همسایگان ما بدانند سقف آهنین رژیم صهیونیستی نمی تواند شهرهای فلسطین اشغالی را در برابر مجاهدت های مردم غزه و لبنان محافظت کند، خوشحال می شویم گروه بی کم شود و خوشحال می شویم همسایگان ما با ما رابطه خوبی داشته باشند. سفره رابطه با ایران گسترده است و باید تصمیم بگیرید آیا می خواهید جنایت در یمن متوقف شود و منطقه روی آرامش ببیند.

ظریف با بیان اینکه امنیت خریدنی نیست یا با هم امن هستیم و یا با هم ناامن، افزود: امنیت جدایی پذیر نیست، ما دعوت کردیم و باز هم دعوت می کنیم. حج نماد وحدت مسلمان است، جنگ و کشتار مردم یمن و منطقه را پایان دهید، فشار بر مردم افغانستان و سوریه و لبنان را پایان بدهید. بیایید سر یک سفره امنیت جمعی بنشینید،دوست داریم همسایگان ما از گروه شرارت خارج شود. این گروه B گروه شرارت است.

او گفت: ما همواره آمادگی گفت‌وگو داشتیم و ایران و عراق و شش کشوری شورای همکاری خلیج فارس باید گفت‌وگو داشته باشند و پیمان عدم تعرض با هم امضا کنند.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: شخصا از مردم ایران بخاطر کمبودهایی که برای تامین معیشت مردم داشتیم، عذرخواهی می‌کنم. هر چقدر حرف قلدر را بیشتر گوش دهید بیشتر قلدری می‌کند.

ظریف در پاسخ به سوالی گفت: سفره ما بر روی عربستان و امارات باز است و هر وقت بخواهند ما آمادگی داریم. بعید می‌دانم پیام پشت پرده‌ای از عربستان بوده باشد ولی دیدارهایی با مسئولان حج انجام شده است. امیدوارم این آرامش نتایجی فراتر از حج داشته باشد.

او درباره رابطه وزیر خارجه با شخص رهبری تصریح کرد: اینکه رهبری به من اجازه می دهند نظراتم را بدهم نشانه سعه صدر ایشان است و در جلسات مقام معظم رهبری گوش می کنند و اصرار دارند افراد نظرشان را بگویند و دچار خودسانسوری نشوند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
حیف مردمی که زود گول میخورند.یادتان رفته؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۸ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
شرايط زندگي خيلي سخت شده مردم دارم عذاب ميکشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
این ملت از انتخابشون عبرت نمیگشرن بازهم پس نوش جان گرانیها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۹ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
دوست داريم دکتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
شما مردمی هستید که درس عبرت نمیگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۶ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
خدا کنه آقای وزیر به حرفاش اعتقاد هم داشته باشه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۶ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
چه عجب بالاخره جناب وزیر متوجه شدن!
Iran (Islamic Republic of)
م
۰۰:۴۵ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
اینها رو که رهبر پیشتر گفته بود. متاسفم که الان به این نتیجه رسیدید آقای ظریف ولی الان دیگه به ما مردم کلی لتمه خورده فایده ای نداره.
Iran (Islamic Republic of)
هوشنگ
۲۳:۵۷ ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
درود درود درود بازهم درود بر ظريف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۷ ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
هروقت رهبری گفت ظریف اشتباه کرده ما هم ازش رو برمیگردونیم.وقتی رهبری تاییدش کرده اتمام حجته.اگه ولایتمدار باشین اینقد تهمت نمیزنین بهش.واقعا خجالت داره ادعای ولایتمداری و تهمت زدن به ظریف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
موافقم
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۲۳:۳۷ ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
درود به اقای ظریف که با استراتژی عقلانیت در مقابل قدرتمندان زورگو توانست نه تنها به مردم ایران بلکه به کل دنیا خوی استکباری امریکا و انگلیس رو نشون بدهد قدر کار ایشان را بدانیم
الان چهره جمهوری اسلامی بعنوان یک بازیگر متعهد و عاقل که با قدرت نفوذش رو در منطقه در جهت منافع و ایدئولوزیهاش گسترش میده و در مقابل اسرائیل غاصب به حق مقاومت می کنه هستش
این همون تحقق ارزشهای انقلابی و صدور نرم انقلاب هست در کنار قدرت نظامی و مقاومت سخت
پس باید زحمات رو قدر دونست
Germany
ناشناس
۲۳:۲۸ ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
آقاي وزير خودت يه زمان برجام را همه چيز مي خواندي چي شد؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۵۹ ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
به نظر من سخنرانی آقای ظریف امروز عالی بود، درست است که نسبت به مواضع قبلی دولت تفاوت های زیادی داشت ولی نقطه ای روشن بود به هر صورت هیچ کدام از ما معصوم نیستیم،اکنون همه باید با اتحاد و همدلی جلوی این زیاده خواهان بایستیم و از حقوق خود دفاع کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۲ ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
اگر به حرف رهبر گوش می کردید اینقدر مملکت رو به عقب نمی روندید
Iran (Islamic Republic of)
مژدهى جفرودى
۲۲:۴۶ ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
چقدر با ظرافت گفت ظريف : گفت به اتكاء بمردم - نگفت اين مردم بودند كه ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
همین قدر که شجاعت داره اشتباه خود را می پذیرد جای خوشحالی است امیدوارم سلامت و موفق باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
آقای ظریف انقدر از آمریکا و اروپا گفتید
یکمی از گرونی ها بگید
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی اناری
۰۶:۴۹ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
وزیر خارجه است نه اقتصاد.!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۴:۱۷ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
آقای اناری ! اینها تمام ظرفیتهای داخلی را به برجام گره زدند و قرار شد که برجام این آفتاب تابان فتح الفتوح باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۰ ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
اروپا قابل اعتماد نیست
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۳۵ ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
اقای ظریف هر روز که زودتر از برجام خارج شوید غنیمت هست.برجام=خسارت محض به کشور ومردم
Poland
ناشناس
۱۹:۳۵ ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
برجام به هیچ دردی نمیخورد
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی اناری
۰۶:۵۲ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
نه برادر برجام اینقدری که شما میگی بدرد نخور نبود.برجام اگه برا ما آب نداشت برا آمریکا که نون داشت.اونها که به هدفشون رسیدند.میخواستند چند سالی ما رو عقب بندازند که انداختند.برجام برا ما عهد نامه ترکمنچای 2 بود.
Iran (Islamic Republic of)
سهیل
۱۸:۴۷ ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
تا همین چند وقت پیش برجام باران رحمت و برکت بود. جواب خون 5 دانشمند هسته ای شهید و از دست رفتن همه دست آوردهای هسته ای رو چه کسانی می دهند؟
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۰۰:۵۰ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
شیر مادرت حلالت زدی تو خال .پس خون شهید حسن تهرانی مقدم چیمیشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۷ ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
برجام تا ابد درس عبرت غرب باوران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
گل گفته اين دوست عزيزمون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
نه تنها باید از برجام کاملاً خارج شیم بلکه باید با سرعت این چندسالیکه خودمونو برای برجام عقب انداختیم جبران کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
لعنت به گور برجام و غرب وحشی.
وقتی به پیمانی هیچکدام تعهد ندارند و پایبند نیستند ،چرا تنها ما متعدیم؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۹ ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
مصاحبه شما امروز خوب بود اما ظریف ما این روزها خیلی اعصبانی هستش کمی آرام باشیدو خنده همیشگی یادتان نرود....
Iran (Islamic Republic of)
ایراندوست
۱۷:۰۳ ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
جناب آقای دکتر ظریف :
شما میفرمایید اگر به گذشته برگردید باز هم برجام را با افتخار امضاء خواهید کرد . تصور نمیفرمایید که با اتفاقی که برای برجام افتاده و هیچ چیز دندان گیری عاید ایران نشده ملت ایران اجازه امضاء برجام را به شما بدهند ؟
در ضمن به قول خودتان 14 یا 15 ماه است که از خروج امریکا از برجام گذشته و همپالکی های اروپایی او هم
هیچ کاری تا بحال انجام ندادند حال چطور انتظار دارید
ظرف یک هفته انها اقدام جدی انجام دهند ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۵ ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
درود برتوای مردبزرگ...واقعا لیاقت تعریف از سوی ولی امرمسلمین جهان وسرداربی همتا حاج قاسم سلیمانی را دارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۸ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
چی بگم
United States of America
نیازی
۱۶:۴۷ ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
آقای ظریف حالا یه جوری حرف میزنه انگار که این خود ایشون و تیم و همکاراشون نبودن که نون برجام رو گذاشتن تو دامن ملت. والا به جای عذرخواهی از همه سختیهایی که کشیدیم بخاطر تصمیمات و دیپلماسی ایشون و اعلام اشتباه حالا باید دلمون هم واسشون بسوزه و همدردی کنیم؟
Netherlands
ناشناس
۱۶:۴۴ ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
دکتر تو را چه غم وقتی پشتیبانی چون رهبری داری....پشتیبان رهبری و وزیر امور خارجه هستیم.خدا قوت
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۳۱ ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
رهبر فرمودند اگر آمریکا برجام را پاره کند ما اتشش میزنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
طوری برجام رو نوشتن که ما حق تکون خوردن نداریم چه برسه به خروج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
انشاله همیشه در کنار رهبری و مردم موفق باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۴ ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
خیلی قبل تر باید از برجام خارج میشدید
Iran (Islamic Republic of)
عزیز میار
۱۵:۳۴ ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
برای ایشان وهمکارانشان آرزوی موفقیت روز افزون از درگاه خده خواستارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
خیلی خوشحال شدم حسابهاتو بستن
Netherlands
ناشناس
۱۶:۴۲ ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
وای بر تهمت و افترا زنندگان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۷ ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
خود کرده را هیچ تدبیر نیست.
مذاکره با غرب وحشی یعنی همین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۸ ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۷ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
نتیجه اعتماد به کدخدا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
مرگ بر استکبار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
سلام:وزیر محترم خارجه نه تنها با برجام و امتیازات داده شده (تعطیلی 100 نوع فناوری پیشرفه هسته ای) در آن هیچ گره ای از مشکلات کشور گشوده نشد بلکه خود به گره تحریم گرفتار شد به غرب و امریکا چشم دوختن وامید به مذاکره ای که جز خسران چیزی برای کشور ندارد سرانجامی جز این نیست .
Iran (Islamic Republic of)
برزو
۱۴:۳۴ ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
چون رهبر قبولت داره دوست دارم
Netherlands
ناشناس
۱۶:۴۳ ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
هرچی رهبری بگه.رهبری گفته ظریف کارش درسته ما هم میگیم چشم.گوش به فرمان رهبریم
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۴:۰۱ ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
(شخصا از مردم ایران بخاطر کمبودهایی که برای تامین معیشت مردم داشتیم، عذرخواهی می‌کنم) شما که می گفتید با برجام حتی مشکلات آب خوردن مردم نیز حل می شود !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۰ ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
ظریف راس گفته با برجام مشکلات داشت تا حدودی رفع میشد ولی گناه اقای ظریف چیه یه نامرد مثل مسولین امریکا /ترامپ/ از برجام خارج شده ما همه میدانیم دنیا از دست این امریکا واقعا به تنگ اومده وکسی هم نیست تودنیا واقعا این کشور خاطی را ادب کنه واورا به عصرگاو جران سوق بدن واقعا کل دنیا از شرارت این لعنتی به تنگ امداند فقط خداس که این لعنتی را با خاک یکسان کنه به اومید ان روز واقعا این کشور به یک کشور مزاحم تو دنیا عمل میکنه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۳۴ ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
اوباما هم از روز اول بازی در آورد و برجام را اجرا که نکرد هیچ کلی هم تحریم به تحریمهای قبلی اضافه کرد و گرنه تقریبا 1.5 سال برجام زمان اوباما بود که فقط ما را به بازی گرفت
Iran (Islamic Republic of)
شش
۲۲:۲۸ ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
شیوه فکری حاکم در آمربکا باعث می شود که اینگونه نسبت به تعهداتشان بی تفاوت باشند و هر رپیس جمهور آمریکایی دیگر هم همینگونه عمل می کند پس فکر نکنید اگر به حای ترامپ کس دیگری بود به شکل دیگری عمل می کرد
United States of America
ناشناس
۰۱:۰۹ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
اینارو قبل از برجام میدونستیم ورهبری هم هی اشاره میکردن. اینا میگفتن نه امضای کری تضمین هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
سلام . درود بر محور مقاومت آقای ظریف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۴ ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
فکر نمیکنی داری اشتباه میکنی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۶ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
محور مقاومت ظریفه؟؟؟!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
شاهین
۱۳:۳۳ ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
دکتر ظریف واقعاً یک انسان محترم وباایمانی هستن وار نظر دیپلماسی هم آگاه و با دانش هستند خداوند حفظش کند
Netherlands
ناشناس
۱۳:۲۸ ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
امريکا را فراموش کنيد فقط و فقط به فکر مردم و توليد داخلي باشيد همه چيز درست ميشود
United States of America
ناشناس
۱۴:۱۱ ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
احسنت احسنت احسنت به فکر مردم و توليد داخلي باشيد همه چيز درست ميشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۵ ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
درسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
معلوم نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
درود بر دکتر ظريف
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۲:۵۱ ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
قهرمان ملی حال رسیدی به حرف ما بیسوادان.
آخرین اخبار