درخواست سازمان ملل برای تحریم شرکت‌های مرتبط با ارتش میانمار

سازمان ملل بار دیگر خواستار تحریم شرکت‌های مرتبط با ارتش میانمار شد.

درخواست سازمان ملل برای تحریم شرکت‌های مرتبط با ارتش میانماربه گزارش گروه بین‌‎الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، بازرسان سازمان ملل متحد از سران جهان خواستند شرکت‌های مرتبط با ارتش میانمار را تحریم کنند و شرکت‌هایی که با ارتش این کشور همکاری می‌کنند ممکن است به همدستی در جنایات بین المللی متهم شوند.

گروهی از کارشناسان حقوق بشر شرکت‌هایی را که با ارتش میانمار در ارتباط هستند و اقتصاد این کشور را شدیدا تحت تاثیر قرار می‌دهند، شناسایی کرده است. سازمان ملل این شرکت‌ها را به راه اندازی کمپینی علیه روهینگیایی‌ها که در میانمار در اقلیت هستند، متهم کرده است.

بیش از ۷۳۰ هزار روهینگیایی –مسلمانان میانمار که در اقلیت هستند- در اوت ۲۰۱۷ توسط ارتش این کشور سرکوب شدند و به کشور همسایه –بنگلادش- پناه بردند. ارتش گروه زیادی را قتل عام کرد و حتی تجاوز دسته جمعی به این گروه گزارش شده است.

گروه بازرسی سازمان ملل اقدامات خشونت آمیز ارتش میانمار را محکوم کرد و خواستار انزوای اقتصادی این کشور شد. بازرسان می‌گویند هدفشان از انتشار دوباره این گزارش و درخواست تحریم میانمار این است که کشور‌های مختلف ارتباطات مالی با شرکت‌های مرتبط با ارتش میانمار را قطع کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار