اطلس میراث فرهنگی گیلان رونمایی می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: از اطلس میراث فرهنگی استان گیلان به زودی رونمایی می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، شهرود امیرانتخابی، سفر رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به استان گیلان را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: در جریان این سفر علاوه بر بازدید میهمانان از روند ساخت و تکمیل چندین پروژه و طرح از اطلس میراث فرهنگی استان گیلان نیز رونمایی می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان سفر ریاست این سازمان به شهر‌های مختلف استان را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور ضمن سفر به شهرستان‌های مختلف از نزدیک در جریان روند فعالیت‌های زیرساختی فضا‌های تاریخی و گردشگری گیلان قرار می‌گیرد.

امیرانتخابی برخی از طرح‌ها و پروژه‌هایی را که در جریان سفر رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور بازدید می‌شوند را برشمرد و تصریح کرد: افتتاح هتل ۴ ستاره، افتتاح متمرکز ۱۰ پروژه مرمتی و بازدید از شهرک تاریخی ماسوله و موزه میراث روستایی از جمله برنامه‌های این سفر محسوب می‌شوند.

وی از ارائه گزارش در خصوص روند ثبت جهانی روستای قاسم آباد به عنوان روستای جهانی چادر شب به رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور خبر داد و ابراز داشت: بازدید از پایانه مرزی آستارا و تأسیسات گردشگری این شهرستان از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده سفر معاون رئیس جمهور به استان گیلان است.

وی به بحث برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی صنایع دستی استان گیلان در موزه میراث روستایی گیلان نیز اشاره کرد و بیان داشت: این نشست‌ها با هدف استفاده از ظرفیت‌های موزه میراث روستایی در جهت توسعه و ترویج صنایع دستی ایجاد ارتباط سازنده با هنرمندان رشته‌های صنایع دستی به مدت ۶ روز برگزار می‌شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گیلان با بیان اینکه این نشست‌ها از ۱۲ مرداد شروع شده و تا ۱۷ مرداد ماه ادامه دارد اظهار داشت: در این سلسله نشست‌ها مسائل، مشکلات، موانع و ظرفیت‌های موجود در رشته‌های مختلف صنایع دستی با حضور هنرمندان آنان مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/پ

رونمایی از اطلس میراث فرهنگی گیلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.