دمای شمال سیستان و بلوچستان به محدوده ۵۰ درجه می‌رسد

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: پیش بینی می‌شود امروز/سه شنبه/ دمای هوای برخی نقاط نواحی شمال این استان بین ۴۹ تا ۵۰ درجه برسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،دوست محمد کلیم معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های عددی امروز در نیمه شمالی سیستان و بلوچستان افزایش نسبی دما رخ می‌دهد و انتظار می‌رود دمای هوا در برخی نقاط نواحی شمالی این استان به ۴۹ تا ۵۰ درجه سلسیوس برسد.

وی بیان کرد: به احتمال قوی امروز گرمترین نقطه کشور یکی از شهر‌های شمالی سیستان و بلوچستان باشد.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره بر اینکه فردا با تشدید جریانات شمالی روند کاهش دما در این منطقه آغاز می‌شود، افزود: انتظار می‌رود از چهارشنبه روند کاهش دما در شمال استان آغاز شود به طوریکه میزان کاهش تا شنبه به پنج تا هشت درجه سلسیوس برسد.

وی تصریح کرد: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های جوی از آخر وقت امروز بر سرعت وزش باد‌های ۱۲۰ روزه در شمال استان افزوده می‌شود.

کلیم ادامه داد: شدت وزش باد به قدریست که در برخی نقاط شمال سیستان و بلوچستان منجر به تشکیل توفان گرد و خاک و توفان شن می‌شودکه پیامد آن کاهش شدید دید، کاهش کیفیت هوا، اختلال در تردد ناوگان حمل و نقل و افزایش غبار در زاهدان و سایر نقاط استان است.

وی تصریح کرد: توصیه می‌شود بیماران قلبی و تنفسی، کودکان و سالمندان از تردد‌های غیر ضروری در مناطق تحت تاثیر توفان اجتناب کنند.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: همچنین با توجه به شدت وزش باد توصیه می‌شود از کار و فعالیت در ارتفاعات و ساختمان‌های بلند در زمان وزش توفان خودداری شود.

انتهای پیام/گ

دمای شمال سیستان و بلوچستان  ۵۰ درجه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار