چه سرنوشتی در انتظار دار و دسته تیم "ب" است؟

این روز‌ها اعضای «تیم ب» با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند؛ هر یک از اعضای این تیم به نوعی دچار انزوا شده‌اند و فاصله میان آن‌ها همزمان با تصمیم امارات برای خروج از یمن بسیار زیاد شده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، «تیم ب» عنوانی است که این روز‌ها درباره آن سخن گفته می‌شود و اعضای آن «جان بولتون»، «محد بن سلمان»، «بنیامین نتانیاهو» و «محمد بن زاید» هستند؛ افرادی که به دلیل موضع ضد ایرانی خود شناخته شده هستند، اما این تیم در برابر ایران نه تنها موفق به اقدام قابل ملاحظه‌ای نشده بله شکاف میان آن‌ها همچنان در حال افزایش است.

محمد بن زاید و خروج امارات از یمن

اوایل ماه جولای امارات اعلام کرد که قصد دارد نیرو‌های خود را از یمن خارج کند، اقدامی که به اذعان بسیاری از تحلیلگران، به وضوح نشان دهنده جدا شدن راه عربستان و امارات و افزایش شکاف میان ۲ کشور است.

این تصمیم امارات بدون شک خشم مقامات ریاض را در پی داشته و نجات از باتلاقی که در یمن با دست خود ایجاد کرده‌اند را برای آن‌ها دشوارتر خواهد کرد.

مقامات عربستان سعودی اگرچه به طور رسمی کمتر در این باره سخن گفته‌اند، اما گزارش‌ها حاکی از ان است که این تصمیم امارات، پادشاهی عربستان سعودی را خشمگین کرده است.

چه سرنوشتی در انتظار دار و دسته تیم

علاوه بر این نیویورک تایمز طی گزارشی فاش کرده که مقامات عربستان تلاش کرده‌اند تا امارات را از این تصمیم خود منصرف کنند، اما این تلاش‌ها نتیجه‌ای در بر نداشته و با شکست مواجه شده است.

در همین حال مقام‎های ارشد گارد ساحلی امارات طی سفر به ایران، با مقام‎های گارد ساحلی ایران دیدار و گفت‎وگو کردند.

مقامات امارات در پی این دیدار ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، بر اهمیت برگزاری چنین نشست‌هایی تأکید کردند.

بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران، این نشست را نشانه نوعی ایجاد شکاف میان عربستان و امارات توصیف کرده‌اند.

جان بولتون؛ از انتقادات شدید تا گمانه‌زنی‌ها درباره اخراج

«جان بولتون»، دیگر عضو تیم "ب" از شخصیت‌های سرشناس و شناخته شده آمریکا است که به دلیل داشتن مواضع ضد ایرانی شناخته شده است.

طی ماه‌های اخیر جان بولتون به دلیل مواضع خود در قبال ایران به شدت مورد انتقاد گروه‌های مختلف در آمریکا قرار گرفته و بسیاری او را به دلیل دامن زدن به تنش‌های میان ۲ کشور مورد انتقاد قرار دادند.

چه سرنوشتی در انتظار دار و دسته تیم

علاوه بر این گزارش رسانه‌های آمریکایی حاکی از آن است که بین ترامپ و جان بولتون نیز اختلافاتی وجود دارد و ترامپ اظهارات مطرح شده از سوی بولتون را نادیده می‌گیرد.

موضوع اختلاف میان ترامپ و بولتون به اینجا ختم نمی‌شود و چندی پیش گزارش‌هایی مبنی بر تصمیم ترامپ برای اخراج جان بولتون منتشر شد.

بنیامین نتانیاهو؛ فساد مالی، گسترش اعتراضات و ناکامی در تشکیل کابینه

«بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز که همواره از سیاست‌های سختگیرانه دولت آمریکا علیه ایران حمایت کرده، این روز‌ها با مشکلات بسیاری در سرزمین‌های اشغالی مواجه است؛ از فساد مالی گرفته تا عدم موفقیت در تشکیل کابینه و اختلافات داخلی با مقامات حزب لیکود و ددیگر احزاب.

جلسه استماع بنیامین نتانیاهو در پرونده فساد مالی در آستانه برگزاری است و تلاش‌های حزب لیکود برای اخذ مصونیت قضایی از دادگاه رژیم صهیونیستی نیز نتیجه‌ای در بر نداشت.

موضوع فساد مالی نتانیاهو و خانواده او به خصوص که روند رسیدگی به این پرونده نیز طولانی شده، اعتراضات علیه او در اراضی اشغالی را به شدت افزایش داده است.

علاوه بر موضوع فساد مالی، نتانیاهو در پی انتخابات در اراضی اشغالی موفق به تشکیل کابینه نشد و در نتیجه پارلمان رژیم صهیونیستی منحل و انتخابات جدید در ماه سپتامبر برگزار خواهد شد.

انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی در ۱۷ سپتامبر (۲۶ شهریور) برای دومین بار در کمتر از شش ماه برگزار می‌شود.

چه سرنوشتی در انتظار دار و دسته تیم

برگزاری مجدد انتخابات در حالی از سوی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی به عنوان گزینه‌ای مطلوب برای خروج از بن بست تشکیل کابینه در نظر گرفته شد که اکنون در کنار سایر دشواری‌ها و معضلات او به عاملی برای حذفش از چرخه قدرت تبدیل شده است.

ناکامی نتانیاهو در ایجاد ائتلاف برای تشکیل کابینه در پی پیروزی شکننده در انتخابات ۹ آوریل (۲۰ فروردین) سبب شد تا او با استفاده از حق انحلال کنست، فرصت را از «رووین ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی برای مامور کردن فرد دیگری برای تشکیل کابینه بگیرد؛ به این امید که با برگزاری مجدد انتخابات بتواند ضمن بهبود شرایط «لیکود» حزب متبوعش و نیز احزاب همداستان خود برای پرونده‌های قضایی خود نیز زمان بخرد. اما به نظر می‌رسد انتخابات پارلمانی پیش رو در رژیم صهیونیستی تفاوت عمده‌ای با دیگر انتخابات برگزار شده در این رژیم داشته باشد.

عربستان سعودی و محمد بن سلمان

مقامات عربستان سعودی و به خصوص «محمد بن سلمان» در حال حاضر به دلیل بحران یمن، هدف انتقادات گسترده‌ای قرار دارند، جنگ یمن وارد پنجمین سال خود شده و ائتلاف عربستان بدون دستیابی به اهداف مورد نظر در باتلاقی گرفتار شده که خروج از آن دشوار است.

انتقادات بین‌المللی علیه عربستان سعودی به دلیل ایجاد بحران در یمن به شدت بالا گرفته و در همین حال امارات به عنوان یکی از نزدیک‌ترین متحدان ریاض در جنگ یمن راه خود را جدا کرده و به نوعی عربستان باید به تنهایی عواقب بحرانی را که در یمن ایجاد کرده به دوش بکشد.

چه سرنوشتی در انتظار دار و دسته تیم

علاوه بر بحران یمن، سرکوب گسترده مخالفان نیز موج گسترده‌ای از انتقادات را علیه محمد بن سلمان در پی داشته است. نهاد‌های بین‌المللی حقوق بشری اقدامات بن سلمان را محکوم می‌کنند. صدور سلاح از سوی انگلیس به عربستان سعودی هدف انتقادات شدید قرار گرفته و با حکم دادگاه این کشور به طور موقت لغو شده است.

مقامات کنگره آمریکا نیز با وجو وتوی قطعنامه‌ها از سوی ترامپ همچنان خواستار توقف حمایت نظامی از ریاض در جنگ یمن هستند.

منبع: میزان

انتهای پیام/

بروز شکاف در تیم ب

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۱۶ مرداد ۱۳۹۸
مرگ همراه باذلت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۹ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
من از جان بولتون متنفرم
آخرین اخبار