۲۰ هزار نفر در کهگیلویه کارت ملی ندارند

رئیس اداره ثبت و احوال کهگیلویه گفت: از سال گذشته تاکنون کارت هوشمند ملی بیش از ۲۰ هزار نفر در کهگیلویه هنوز صادر نشده است.

۲۰ هزار نفر در کهگیلویه کارت ملی ندارند

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،سید‌محمد فروزان رئیس اداره ثبت و احوال کهگیلویه گفت: برخی افراد در شهرستان کهگیلویه بیش از یک سال بوده که برای دریافت هوشمند ملی ثبت‌نام کرده، اما به دلیل نبود بدنه کارت ملی هنوز آن را دریافت نکرده‌اند.

او افزود: بدنه کارت هوشمند ملی وارداتی بوده و از خارج وارد می‌شد، اما با اعمال تحریم‌ها سازمان ثبت و احوال کشور نتوانسته آن را وارد کند و در حال حاضر کارت ملی بیش از ۲۰ هزار نفر در شهرستان کهگیلویه هنوز صادر نشده است.

رئیس اداره ثبت و احوال کهگیلویه با اشاره به مشکلات عدم صدور کارت‌ملی تعداد زیادی از مردم گفت: افرادی که کارت هوشمند ملی خود را ثبت‌نام کرده و هنوز آن را دریافت نکردند، در حال حاضر می‌توانند از همان رسید ثبت‌نامی برای انجام کار‌های خود به جای کارت ملی استفاده کنند.

فروزان در ادامه گفت: افرادی که نیز رسید ثبت‌نامی کارت هوشمند ملی خود را ندارند، میتوانند به همان محل ثبت‌نام کارت ملی مراجعه کرده و کد رهگیری ثبت‌نامی خود را دریافت کنند و تا زمانی که کارت ملی آن‌ها صادر نشده می‌توانند از همان کد رهگیری به‌جای کارت هوشمند ملی استفاده کنند.

فروزان به حداکثر زمان صدور کارت‌های هوشمند ملی ثبت‌نامی اشاره کرد و افزود: باتوجه به اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی در پایان سال جاری برگزار می‌شود، تمامی افرادی که کارت هوشمند ملی خود را ثبت‌نام کرده و هنوز آن را دریافت نکردند حداکثر تا ابتدای مهرماه سال جاری کارت ملی خود را دریافت می‌کنند.

او توضیح داد: در شهرستان کهگیلویه بیش از ۷۰ درصد از مردم تاکنون کارت هوشمند ملی خود را ثبت‌نام کرده و هنوز شهروندان فرصت دارند جهت ثبت‌نام به اداره ثبت‌و‌احوال مراجعه کنند.

رئیس ثبت و احوال کهگیلویه به اهمیت کارت هوشمند ملی اشاره کرد و گفت: کارت هوشمند ملی دارای رمز‌های خاص و پیچیده‌ای بوده و تمامی اطلاعات فردی از جمله اثر انگشت و امضای دیجیتالی در این کارت وجود دارد پس طراحی و ساخت بدنه آن کمی پیچیده و مشکل است و در آینده نزدیک تمام کارت‌های افراد از قبیل کارت‌های بانکی، کارت ماشین، کارت سوخت، کارت بیمه، دفترچه خدمات درمانی، کارت پایان خدمت و دیگر کارت‌ها یکی شده و کارت ملی جایگزین همه آن‌ها می‌شود چنانکه یک فرد با استفاده از کارت هوشمند ملی ۷۵ نوع خدمات را می‌تواند انجام دهد.

فروزان گفت: کارت هوشمند ملی تمامی اطلاعات شخصی، خانوادگی و دیگر موارد را شامل بوده و بسیار دقیق طراحی شده است و تحت هیچ شرایطی قابل جعل نیست.

فروزان با اشاره به دیگر مزیت‌های کارت هوشمند ملی تصریح کرد: یکی دیگر از مزیت‌های کارت هوشمند ملی در مقایسه با کارت‌های قبلی این است که اثر انگشت هر فرد در این کارت ملی ثبت شده و به جز صاحب کارت، هیچ فرد دیگری نمی‌تواند از این کارت استفاده کند.

او در ادامه گفت: باتوجه به درپیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی، چنانچه زیرساخت‌ها فراهم شود دولت در نظر دارد انتخابات را به‌صورت الکترونیکی برگزار کند و این امر علاوه بر سهولت در رای‌گیری حتی می‌تواند درصد انجام تقلب و رای تکراری را به صفر برساند.

انتهای پیام/پ

کسانی که در کهگیلویه کارت ملی ندارند

برچسب ها: شناسنامه ، کارت ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.