توصیه‌های برترین‌های کنکور ۹۸ به پشت کنکوری‌ها؛

۱۰ تا ۱۲ ساعت در روز درس خواندم/ سنجش دانش آموزان برای ورود به دانشگاه باید اصلاح شود/ از فضای مجازی دور بودم/ هرگز کلاس کنکور شرکت نکردم

برترین‌های کنکور ۹۸  از ناگفته‌های خود برای موفقیت در این ماراتن علمی گفتند.

در کلاس کنکور شرکت نکردم/ ۱۰ تا ۱۲ ساعت در روز درس خواندم/از منابع زیادی برای قبولی کمک گرفتم/از فضای مجازی دور بودم/هرگز کلاس کنکور شرکت نکردمبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، نتایج اولیه بزرگترین ماراتن علمی کشور امروز با معرفی برترین‌های این رقابت علمی پرحاشیه آغاز شد؛ اعلام نتایجی که برترین‌هایش امروز با سایر داوطلبان طی امروز یا فردا اعلام می‌شود.

آن طور که شواهد نشان می‌دهد پایتخت نشینان سهم قابل توجهی در رتبه‌های برتر کنکور داشتند و در پنج گروه آزمایشی اعلام شده حدود ۲ تا ۳ نفر را شامل شدند.

در ادامه با برخی از برترین‌های کنکور ۹۸ گفت‌وگویی انجام دادیم و آن‌ها ناگفته‌هایی از موفقیت‌هایشان را برای ما تشریح کردند.

برترین های تجربی چه گفتند؟

ایزدمهر احمدی‌نژاد رتبه اول  رشته تجربی در مدرسه علامه طباطبایی پایتخت و انرژی اتمی درس خوانده است و از سال دهم شروع به برنامه ریزی در خصوص کلاس‌های کنکور و شرکت در آزمون‌ها داشت.

ریحانه فرخی ملکی رتبه هشتم تجربی گفت: از سال یازدهم بود که به خوب درس خوندن شروع کردم اما هرگز کلاس کنکور شرکت نکردم و تنها برای عربی در سال کنکور کلاس رفتم البته میانگین مطالعه‌ام به روزی ۱۰ ساعت می‌رسید.

سیاوش کیان‌پور، رتبه نهم رشته تجربی گفت: از تیر ماه پارسال درس خواندن را شروع کردم؛ منابع مختلفی برای قبولی در کنکور استفاده کردم. آزمون‌های متفاوتی دادم در آزمون‌های سنجش شرکت کردم.

امیرحسام زارع نفر دهم رشته تجربی گفت:  از سال دهم مطالعه را شروع کردم و در سال دوازدهم به جدیت پشت کار داشتم.

برترین های ریاضی چه گفتند؟

دانا افاضلی رتبه سوم گروه علوم ریاضی استرس خیلی نداشتم و تنها استرسم در سر جلسه امتحان بود؛ کمک پدر و مادرم بسیار در قبولی تاثیر داشت.

ارشان دلیلی، رتبه ششم ریاضی و فنی در سال یازدهم شروع به مطالعه کرده و کلاسهای آموزشی متفاوتی را در برنامه قبولی خود قرار داده است.

برترین های زبان چه گفتند؟

صالح شاملو احمدی نفر نخست کنکور زبان‌های خارجی سال ۹۸ میانگین بین ۸ تا ۹ ساعت برای کنکور مطالعه می‌کردم.

پارسال مدال برنز المپیاد کشوری فیزیک را گرفتم و به همین دلیل سوالات فیزیک کنکور برایم آسان بود و پیش‌بینی می‌کنم که رتبه ۱۰۰ تا ۲۰۰ رشته ریاضی را کسب کنم.

برترین های هنر چه گفتند؟

پارسا رحمان مشهدی، رتبه پنجم گروه هنر گفت: از ۱۴ سالگی به رشته موسیقی علاقه زیادی داشتم که واقعا به من کمک کرد و در اواخر دوران تحصیل، تصمیم گرفتم هنر بخوانم.

استرس زیادی نداشتم و هیچ عاملی وجود نداشت که مرا تحت فشار قرار دهد. در طول تحصیل از فضای مجازی زیاد استفاده نکردم، در ابتدا ماهانه یک بار آزمون برای هنر دادم و پس از آن در آزمون‌های سنجش شرکت کردم.

برترین‌های کنکور انسانی چه گفتند؟

مریم اسماعیلی رتبه دوم کنکور علوم انسانی به احتمال زیاد در رشته حقوق یا جامعه شناسی ادامه تحصیل دهم.

در مدرسه سمپاد درس می‌خواندم و در کلاس‌های کنکور شرکت نکردم.

به نظر من اینکه همه توانایی یک فرد در یک آزمون چند ساعته مشخص شود منطقی نیست و امیدوارم این شکل سنجش دانش آموزان اصلاح شود.

سیده آمنه موسوی لقمان از شهر بهار، استان همدان، رتبه چهارم کنکور علوم انسانی در مدرسه نمونه دولتی درس خوانده‌ام و از حمایت‌های معنوی معلمانم تشکر می‌کنم؛ در کلاس‌های کنکور خارج از مدرسه شرکت نکردم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
دانشجو
۱۲:۳۷ ۱۶ مرداد ۱۳۹۸
البته با ید اینم اضافه کنیم که همه ی رتبه های برتر از مدارس تیزهوشان و سمپاد هستند و اصلا نیازی به کلاس کنکور خارج از مدرسه ندارند چون تمامی معلمان و دبیران شون توی مدرسه همان اساتید کنکور هستند و تمامی روش های تست زنی رو آموزش میبینند.
همین اساتید کنکور ، استاد پروازی کنکور در شهرهای دیگه هستن. ومتاسفانه باهزینه کلاسهایشان نجومی ست..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۹ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
البته اکثر کسایی که میگن کلاس کنکور شرکت نکردن ، منظورشون خارج از مدرسه هست و کلاس های کنکور مدرسشون که ۹۰ درصد تیزهوشان هست رو می‌رفتند .
آخرین اخبار