اختصاص بیش از ۸ هزار میلیارد تومان برای مکانیزاسیون کشاورزی

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: ۸ هزار و ۲۰۰ میلیارد‌تومان اعتبار برای ماشین‌های کشاورزی در کشور اختصاص یافت.

اختصاص بیش از ۸ هزار میلیارد تومان برای مکانیزاسیون کشاورزیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، کامبیز عباسی دامپروری رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه ۸ هزار و ۲۰۰ میلیارد‌تومان اعتبار در قالب تسهیلات و آورده بخش خصوصی برای ماشین‌های کشاورزی در کشور اختصاص یافت، افزود: به رغم همه محدودیت‌ها و تحریم در کشور بذر‌کار را با یک دهم قیمت‌جهانی و با ۹۵ درصد تکیه بر دانش بومی کشور تولید می‌کنیم.

او ادامه داد: ۹۵ درصد جو و گندم کشور را با کمباین ساخت داخل برداشت کردیم، همچنین سالانه ۲ تا ۳ هزار بذر‌کار تولید می‌شود که از این تعداد ۲ هزار عدد آن در همدان تولید شده است. یعنی همدان ظرفیت خاصی در تامین ماشین‌آلات کشاورزی کشور دارد. سال‌های اخیر سال‌های طلایی سرمایه‌گذاری مکانیزاسیون کشاورزی بوده است.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: نمایشگاه همدان جزو برترین نمایشگاه‌های کشور در حوزه کشاورزی است؛ که در این نمایشگاه همیشه ماشین‌آلات نوین به نمایش در‌می‌آید و در کشور هم حدود ۲۶۰ تا ۲۷۰ عرضه کننده وسایل کشاورزی داریم.

این مسئول با اشاره به اینکه در صنعت کشور کمتر به حوزه ماشین‌آلات کشاورزی توجه شده است، افزود: تقاضا داریم سالانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیو‌ن دلار برای صنعت کشاورزی اختصاص یابد و ماشین‌آلات کشاورزی را جزو نهاده‌های کشاورزی در نظر بگیرند.

عباسی با اشاره به اینکه اکثریت ماشین‌های کشاورزی استاندارد ساخته می‌شوند و در ساخت و نمایش ماشین‌های کشاورزی استاندارد در نمایشگاه‌ها هم حساسیت خاصی داریم، افزود: همچنین هر سال حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ شرکت سازنده ماشین‌آلات آبیاری کشاورزی به لحاظ استاندارد‌ها چک می‌شوند.

او بیان کرد: یک کارخانه کمابین در کشور در آستانه ورشکستگی بود و حدود ۵۰ کمابین هم نداشت در کمتر از ۶ سال به مرحله تولید مجدد رسید و ۳ هزار دستگاه کمباین تولید می‌کند. همچنین با حمایت وریز جهاد کشاورزی برای نخستین بار در کشور ماشین‌ها کشاورزی پلاک‌گذاری شدند و به عنوان سرمایه برای کشاورز محسوب می‌شود.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی ابراز داشت: ماشین‌های کشاورزی کشور بین سال‌های ۸۶ تا ۹۱ فقط ۲۰ هزار دستگاه پلاک شده بود که بعد از این سال با همکاری ناجا، وزیر، اطلاعات ۲۲۱ هزار دستگاه پلاک‌گذاری شدند تا به عنوان سرمایه برای کشاورز محسوب شود.
انتهای پیام/ج

اختصاص بیش از ۸ هزار میلیارد تومان برای مکانیزاسیون کشاورزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار