ویتامینی که از سرطان پوست پیشگیری می‌کند

اما مطالعه ما نشان می‌دهد داشتن رژیم غذایی سرشار از ویتامین A همراه با استفاده از ضدآفتاب و کاهش قرارگیری در معرض نور خورشید، می‌تواند شیوه خوبی برای کاهش این ریسک باشد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، مطالعه جدید نشان می‌دهد ویتامین A می‌تواند به پیشگیری از سرطان کمک کند.

ویتامین A از ابتلا به سرطان پوست پیشگیری می‌کند

محققان دانشگاه براون رودآیلند آمریکا دریافتند افرادی که میزان بالا ویتامین A مصرف می‌کنند در مقایسه با افرادی که مصرف مواد خوراکی و مکمل‌های سرشار از ویتامین A شان نسبتا کم است، ۱۷ درصد کمتر با ریسک ابتلا به سرطان پوست مواجه بودند.

«یون یونگ چو»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «پیشگیری از سرطان پوست دشوار است، اما مطالعه ما نشان می‌دهد داشتن رژیم غذایی سرشار از ویتامین A همراه با استفاده از ضدآفتاب و کاهش قرارگیری در معرض نور خورشید، می‌تواند شیوه خوبی برای کاهش این ریسک باشد.»

ویتامین A برای رشد سالم سلول‌های پوست ضروری است.

در این مطالعه، محققان داده‌های مربوط به دو مطالعه مشاهده‌ای بلندمدت را که یکی شامل ۱۲۱,۷۰۰ زن آمریکایی از سال ۱۹۸۴ تا ۲۰۱۲ و دیگری مربوط به بررسی ۵۱,۵۲۹ مرد از سال ۱۹۸۶ تا ۲۰۱۲ بود را بررسی کردند.

تیم تحقیق رژیم غذایی و نتایج سرطان پوست شرکت کنندگان را بررسی کرد. بعد از گروه بندی شرکت کنندگان به ۵ گروه از لحاظ میزان مصرف ویتامین A، محققان دریافتند افراد دارای بالاترین میزان مصرف ویتامین A، ۱۷ درصد با احتمال کمتر ابتلا به سرطان پوست روبرو بودند.

منبع : مهر

انتهای پیام/

 

برچسب ها: اخبار سلامت ، پوست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار