برگزاری جشنواره مبل و منبت روستایی در تویسرکان

فرماندار تویسرکان از برگزاری جشنواره مبل و منبت اشترمل در روز‌های ۲۴ تا ۲۸ مردادماه در تویسرکان خبر داد.

برگزاری جشنواره مبل و منبت روستایی در تویسرکانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سیدرسول حسینی فرماندار تویسرکان، با اشاره به برگزاری جشنواره مبل و منبت اشترمل در روز‌های ۲۴ تا ۲۸ مردادماه در تویسرکان گفت: این مرکز تخصصی با ۴۰۰ متر مربع زیربنا همزمان با جشنواره بهره‌برداری می‌شود.

او ادامه داد: امسال برای سومین بار جشنواره مبل‌ و منبت شهرستان در روستای اشترمل برگزار می‌شود.

حسینی با اشاره به اینکه شغل اصلی چهار روستای ذیل در شهرستان منبت است افزود: تلاش می‌کنیم با همراهی و همکاری شوراها، دهیاران و اتحادیه مبل و منبت این جشنواره را در روستا‌های اشترمل، جیجانکوه، سید شهاب و شهرک عین‌آباد به صورت متمرکز برگزار کنیم.

فرماندار تویسرکان با تاکید بر اینکه تاکنون مقدمات اولیه برگزاری جشنواره مبل و منبت ایجاد شده است، از بهره‌برداری مرکز تخصصی مبل و منبت روستای اشترمل با ۴۰۰ متر مربع زیربنا خبر داد و ادامه داد: کلنگ این مرکز تخصصی سال گذشته توسط استاندار سابق همدان به زمین زده شده بود.

او با اشاره به اینکه تاکنون دو بار از روند احداث مرکز تخصصی مبل و منبت روستای اشترمل بازدید داشتیم افزود: کار عمرانی این پروژه به اتمام رسیده است.

حسینی بیان کرد: همزمان با جشنواره مبل‌و منبت اشترمل نمایشگاه دستاورد‌های مبل و منبت شهرستان در قالب نمایشگاه و فروشگاه با ۴۰ غرفه برگزار می‌شود.

این مسئول از دیگر برنامه‌های جانبی این جشنواره را برگزاری دوره‌های آموزشی برای افراد علاقه‌مند توسط فنی‌و حرفه‌ای و جشنواره هنرمندی با حضور هنرمندان شهرستان اعلام کرد و گفت: اطلاع‌رسانی این برنامه‌ها توسط دهیاران و شوراها، دستگاه‌های مربوطه، اصناف و اتاق بازرگانی در شهرستان انجام خواهد شد.

فرماندار تویسرکان با اشاره به پخش زنده مراسم جشنواره مبل و منبت اشترمل از شبکه استانی همدان و بخشی هم از شبکه سوم سیما خاطرنشان کرد: بنده به عنوان فرماندار شهرستان نیز در نشست خبری صدا و سیمای همدان در خصوص جشنواره صحبت خواهم کرد.

او با اشاره به افزایش تعداد غرفه‌های نمایشگاه مبل‌و منبت تاکید کرد: تلاش می‌کنیم با استفاده از فرصت جشنواره مبل و منبت اشترمل توانمندی‌های شهرستان را چه در بخش آثار و ابنیه تاریخی و چه در دستاورد‌ها و ظرفیت‌های کشاورزی به ویژه مبل و منبت بیشتر معرفی کنیم، به طور حتم با استفاده از تجربه دو سال گذشته دستاورد‌های جشنواره سال جاری بهتر و بیشتر خواهد شد.

حسینی با تاکید بر اینکه اهتمام بر این است بازار مصرف را در شهرستان بیشتر بهینه کنیم اظهار کرد: با اطلاع‌رسانی گسترده و بهینه شدن بازار، تولید رونق خواهد گرفت.

او با بیان اینکه با این اتفاق انگیزه کارگران، کارفرمایان و استادکاران افزایش پیدا خواهد کرد گفت: امیدواریم در فروشگاه و نمایشگاه امسال عرضه محصولات بیشتر و فروش بیشتری داشته باشیم.

فرماندار تویسرکان با بیان اینکه نقش اصلی این جشنواره به عهده خود فعالان مبل و منبت هست و تلاش بیشتر باید از جانب این قشر باشد تاکید کرد: این برنامه نباید معطوف به یک روز خاص شود؛ بلکه باید یا فصلی و یا نهایت ۶ ماهه یکبار برگزار شود.
انتهای پیام/ج

جشنواره مبل و منبت روستایی در تویسرکان برگزار می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.