جمالی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

کمبود ۱۰۰ هزار پرستار در کشور/ مشکل مالی علت اصلی جذب نشدن نیروی پرستار در مراکز درمانی

جمالی با اشاره به کمبود پرستار در کشور گفت: اکنون مشکلات مالی علت اصلی جذب نکردن پرستار در سراسر مراکز درمانی کشور است.

کمبود ۱۰۰ هزار پرستار در کشور / مشکل مالی علت اصلی جذب نشدن نیروی پرستار در مراکز درمانی است/ توزیع نامناسب و چالش مالی نیروهای پرستاریمحمدجواد جمالی نماینده مجلس و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی  در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به موضوع کمبود پرستار در کشور، اظهار کرد: در حال حاضر  ما ۱۰۰ هزار پرستار در سراسر کشور کمبود داریم و بخشی از این مشکل به دلیل تناسب نامناسب مکانی و توزیع نیرو‌های پرستار در مراکز درمانی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس ادامه داد: در شهر فسا، برخی از پرستاران از ما درخواست فعالیت در بیمارستان‌های  شهر را داده‌اند اما به دلیل وجود نیروی مازاد، در نهایت به شهر‌های دیگر از جمله تهران مراجعه می‌کنند.


بیشتر بخوانید: تاکید وزیر بهداشت بر پرداخت مطالبات پرستاران/ جذب ۹ هزار پرستار در مرحله اول استخدام


جمالی اضافه کرد: در کلان شهر‌هایی مثل تهران کمبود پرستار به طور چشمگیر حس می‌شود  و در برخی از بیمارستان‌های پایتخت، ماماها به جای پرستار مشغول به ارائه خدمات بهداشتی درمانی هستند.

رئیس اسبق بیمارستان ولیعصر ناجا ادامه داد: پرستاری شغل سختی است و بیشتر پرستاران، ۲ تا ۳ شیفت کاری در طول ۲۴ ساعت  کار می‌کنند و به نظرم این مسئله به معنای تقسیم نامناسب پرستار در کشور است.

وی گفت: مشکلات مالی باعث شده است تا جذب پرستار در کشور تا به امروز محقق نشود و این مسئله منجر به کمبود نیروی پرستار در کشور شده است.

انتهای پیام/

چرا پرستار در مراکز درمانی جذب نمی‌شود؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۴ ۱۸ مرداد ۱۳۹۸
فقط 10 میلیون جوون لیسانسه بیکار داریم چقدر پر توقعین آخه
آخرین اخبار