رئیس باشگاه شالکه به دلیل سخنان نژادپرستانه استعفا کرد

رئیس باشگاه شالکه آلمان به دلیل سخنان نژادپرستانه به مدت ۳ ماه از ریاست این باشگاه کنار رفت.

استعفای موقت رئیس باشگاه شالکه به دلیل سخنان نژادپرستانهبه گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، «کلمنس تونیس» رئیس باشگاه شالکه به دلیل اظهارات نژاد پرستانه‌ درباره آفریقایی‌ها به مدت ۳ ماه از ریاست این باشگاه بوندس لیگایی کناره گیری کرد.

گروهی خواستار استعفای کامل تونیس شده بودند، اما این مقام آلمانی در برابر این خواسته مقاومت کرد و فقط استعفای موقت و ۳ ماهه را پذیرفت.

باشگاه شالکه ضمن استقبال از تصمیم تونیس اعلام کرد قرار است او پس از بازگشت دوباره در سمت قبلی خود کارش را ادامه دهد.

در وب سایت باشگاه آمده است که اتهامات مربوط به نژادپرستی بی اساس و اثبات نشده است، اما اتهامات مربوط به نقض سیاست باشگاه قابل پذیرش است.

تونیس که به عنوان رئیس گروه تونیس (شرکت بزرگ فراوری گوشت) در یک نشست عمومی در اول آگوست در پادربورن گفت که افزایش مالیات برای مبارزه با تغییرات آب و هوا اشتباه بوده است و ادعا کرد که بهتر است هزینه ساخت ۲۰ نیروگاه برق در سال در آفریقا تأمین شود. "آن وقت آفریقایی‌ها قطع درختان را متوقف می‌کنند، و وقتی که هوا تاریک می‌شود دست از تولید مثل خواهند کشید. "

تونیس، که از سال ۲۰۰۱ تاکنون رئیس شالکه است، بابت این سخنان عذرخواهی کرد، اما این عذرخواهی برای جلوگیری از انتقادات گسترده کافی نبود.

کریستین لامبرخت، وزیر دادگستری آلمان از این سخنان با عنوان "نژاد پرستی پوچ" یاد کرد و سیلویا شنک از شفافیت بین المللی آلمان گفت که تونیس دارای یک "ذهنیتی بسیار مشکل ساز" است.


بیشتر بخوانید:

مهاجم زنبور‌ها به لیگ روسیه رفت

خلاصه بازی سنت گالن و دورتموند در ۸ مرداد ۹۸ + فیلم

مروری بر بهترین گل‌های دورتموند در فصل ۱۹-۲۰۱۸ + فیلم

بازگشت کاپیتان زنبور‌ها به کندوی سیگنال ایدونا پارک


انتهای پیام/

رئیس شالکه مجبور به استعفا شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار