تلاش شورای انتقالی جنوب یمن برای سرنگونی دولت مستعفی / نیروهای وابسته به امارات و عربستان درگیر شدند

شورای انتقالی جنوب یمن که تحت حمایت امارات قرار دارد از تصمیم خود برای سرنگونی دولت منصور هادی در عدن خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تلویزیون العالم، شورای انتقالی جنوب یمن (تحت حمایت امارات) از تصمیم خود برای سرنگونی دولت منصور هادی در عدن خبر داد.

نیرو‌های شورای انتقالی جنوب یمن از پیشروی خود به سمت کاخ ریاست جمهوری در عدن خبر دادند.

درگیری‌های شدیدی در مناطق خور مکسر و کریتر عدن میان نیرو‌های منصور هادی و نیرو‌های شورای انتقالی هوادار امارات متحده عربی رخ داده است.

خبر‌های تقریباً قطعی حاکی از آن است که نخست‌وزیر دولت منصور هادی و وزرای او از کاخ معاشیق در عدن گریخته و به یکی از پادگان‌های سعودی در این شهر پناهنده شده‌اند.

این شبکه در خبری دیگر اعلام کرد در پی درگیری میان نیرو‌های گارد ریاست جمهوری و نیرو‌های کمربند امنیتی در اطراف کاخ معاشیق در عدن یک تن کشته و پنج تن دیگر زخمی شدند.

عربستان از نیرو‌های گارد ریاست جمهوری و امارات از نیرو‌های کمربند امنیتی حمایت می‌کند.

در همین حال مارتین گریفیتس، نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن از تنش‌های نظامی در عدن ابراز نگرانی کرد و از طرفین خواست به گفت‌وگو با یکدیگر بپردازند.

خبرگزاری فرانسه اعلام کرد دو تن از اعضای نیرو‌های تحت حمایت امارات عربی متحده در یمن روز چهارشنبه در درگیری با نیرو‌های طرفدار عبدربه منصور هادی (رئیس جمهور مستعفی) کشته شدند.

مقامات امنیتی اعلام کردند این درگیری پس از مراسم تدفین چند نیروی پلیس که هفته گذشته در بندر عدن در مناطق تحت کنترل دولت (مستعفی) کشته شدند، رخ داد.

یک مقام امنیتی گفت: «دو عضو نیروی کمربند امنیتی در درگیری روز چهارشنبه کشته شدند».

این مقام به جزئیات حادثه اشاره نکرد، اما تنش میان نیرو‌های موسوم به «کمربند امنیتی» و نیرو‌های طرفدار دولت (مستعفی) عبدربه منصور هادی مستقر در عدن اغلب وجود دارد.

درگیری روز چهارشنبه نزدیک کاخ ریاست جمهوری در مرکز عدن رخ داد. پنجشنبه گذشته نیز دو حمله علیه نیروی «کمربند امنیتی» و پلیس ۴۹ کشته و ۴۸ زخمی بر جا گذاشت.

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۰ ۱۸ مرداد ۱۳۹۸
خداوند هر چه زودتر زمینه متلاشی شدن حکومت ال سعود را به ال سقوط مهیا کند وما شاهد کشتار مردم بی گنا وبی پناه نباشیم
آخرین اخبار