واکنش عجیب مسئولان وزارت بهداشت به پخش یک گزارش؛

بالاخره آدامس‌های نیکوتین دار مفید است یا مضر؟

آدامس‌های نیکوتین‌دار در داروخانه‌ها به فروش می‌رسد، اما سلامت این آدامس‌ها به دلیل اظهارات متناقض مسئولان وزارت بهداشت مورد سوال است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  ماجرا از پخش یک گزارش باشگاه خبرنگاران درباره سلامت آدامس‌های نیکوتین دار شروع شد، گزارشی که به بررسی و فروش این آدامس‌ها در داروخانه‌ها می پرداخت و در نهایت با تکذیب مصاحبه یکی از مسئولان وزارت بهداشت رو به رو شد، در حالی که فیلم مصاحبه از صدا و سیما پخش شده بود و مستند مصاحبه وجود داشت، وزارت بهداشت اعلام کرد مصاحبه‌ای انجام نشده است!

شاید شما هم در فضای مجازی یا داروخانه‌ها با تبلیغات آدامس‌های ترک سیگار یا جملاتی مانند با «این آدامس ها سیگار کشیدن را ترک کنید»، «ترک فوری سیگار با آدامس‌های نیکوتین دار»، رو به رو شده باشید، تبلیغاتی فریبنده که ذهن هر سیگاری یا خانواده سیگاری‌ها را درگیر می‌کند، در حالی که برخی متخصصان از مضرات آدامس‌های نیکوتین دار سخن می گویند.

بالاخره آدامس‌های نیکوتین دار مفید است یا مضر؟

مسئولان وزارت بهداشت کارشناسی شده اظهار نظر کنند

گزارش خبرنگاران باشگاه خبرنگاران جوان حاکی از اظهارات ضد و نقیض مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بود تا جایی که واکنش‌های بسیاری به دنبال داشت، حتی جمالی عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و جراح عمومی که برای تبریک روز خبرنگار در باشگاه حضور پیدا کرد به موضوع اظهارات ضد و نقیض مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره سلامت آدامس‌های نیکوتین دار واکنش نشان داد و در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گفت: در گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سخنگوی سازمان غذا و دارو فروش آدامس‌های نیکوتین‌دار را مجاز می‌داند؛ اما معاون کل وزیر بهداشت این موضوع را به طور کامل رد کرده است.

جمالی نژاد بیان کرد: متأسفانه معاونت غذا و دارو که نهاد ناظر بر سلامت غذا و داروی مردم است، فروش و سلامت آدامس‌های نیکوتین دار را تأیید می‌کند.

این جراح عمومی تصریح کرد: پزشکان معتقد هستند که مصرف مواد نیکوتین دار دارای اثرات و تبعات منفی است و به سلامت افراد آسیب می‌رساند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تأکید کرد: امیدواریم به دنبال پخش این گزارش وزارت بهداشت یک نظر واحد، درست و کارشناسی شده در این مورد اعلام کند.

سه پزشک هم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان، سلامت آدامس های نیکوتین دار را رد کردند و به بیان مضرات آن پرداختند.


بیشتر بخوانید: مسئولان بهداشت درباره سلامت آدامس‌های نیکوتین دار اظهارات متناقض دارند


اظهارات مسئولان وزارت بهداشت درباره سلامت آدامس های نیکوتین دار

شعیبی سخنگوی سازمان غذا و دارو در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان با بیان اینکه فروش آدامس‌های نیکوتین دار در داروخانه‌ها مجاز است و این آدامس‌ها پروانه ساخت دارند.

در حالی که حریرچی معاون کل وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  مصرف آدامس های نیکوتین دار را مضر دانست و گفت: واردات آدامس‌ها نیکوتین دار به کشور ممنوع است و آدامس‌هایی که در بازار هستند و کیفیت لازم را دارند، برای سلامت بدن مضر هستند.

بالاخره آدامس های نیکوتین دار مفید است یا مضر؟

تکذیب عجیب مصاحبه تصویری باشگاه خبرنگاران

پس از انتشار خبر تناقض اظهارات مسئولان وزارت بهداشت درباره سلامت آدامس‌های نیکوتین دار، وزارت بهداشت مصاحبه حریرچی را تکذیب کرد و اعلام کردند؛ معاون کل وزارت بهداشت درباره آدامس‌های نیکوتین‌دار اظهارنظری نکرده است و وظیفه اظهارنظر درباره ایمنی و سلامت آدامس‌های نیکوتین‌دار و کلیه محصولات سلامت‌محور بر عهده سازمان غذا و دارو است و این سازمان هر نظری بدهد مورد تایید وزارت بهداشت نیز هست.

بالاخره آدامس‌های نیکوتین دار مفید است یا مضر؟

اما جالب اینجاست که فیلم مصاحبه مسئولان وزارت بهداشت درباره سلامت و مضرات آدامس‌های نیکوتین دار موجود است و گزارش هم از صدا و سیما پخش شده، اما با این حال مصاحبه تکذیب می‌شود و اعلام می‌کنند که مصاحبه‌ای درباره سلامت آدامس‌های نیکوتین‌دار انجام نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۱۲ دی ۱۴۰۰
خیلی عالیه من خیلی خیلی خیلی ازش راضی هستم خداخیربده کسی که این ادامس روساخت من سرنمازدعاش میکنم سازنده این ادامس ابروی من روخریدازهمینجاتشکرمیکنم ازسازنده این ادامس کمال تشکردارم دوستان اگرازروی دستورداخل جعبه به درستی استفاده کنی هیچ اتفاقی نمی یفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۴ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
سلام دوستان صددرصد آدامس نیکوتین یا چیزهای دیگر نیکوتین دار بی ضرر نیست ولی حتما خیلی بهتر و کم ضررتر از سیگار یا قلیان هست به من که خیلی کمک کرد از اسارت سیگار نجات پیدا کردم.خب آدامس هم بعداز مدتی که وسوسه سیگاراز بین رفت مصرف نکنید.همیشه میگن بد بهتراز بدتره تازه آدامس شخصیت و جایگاه آدمو زیر سوال نمیبره
Iran (Islamic Republic of)
علی م
۱۶:۵۶ ۲۸ تير ۱۴۰۰
سلام.من شخصی بودم که بیش از ۲۰ سال سیگار کشیدن با کمک همین آدامس بیش از ۸ سال است که ترک سیگار کردم این آدامس به تنهایی کافی نیست اما یک وسیله کمکی خوب برای ترک سیگار از نظر روانی و فیزیکی است. گذشته از این شما چه راهکار بهتری بجز راهکارهایی که مطرح می‌کنید که هر روز اوضاع را بدتر می‌کند دارید.شعار ندهید به جای حرف راهکار بدهید.آدم بد بینی نیستم ولی بعد از دیدن این فیلم به خودم گفتم چقدر احتمال دارد که از طرف وارد کنندگان و تولیدکنندگان سیگار ساپورت نشوید
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۰:۳۰ ۱۹ تير ۱۴۰۰
طی مریضی سختی که گرفتم بدن دردشدید،اعصاب داغون،درداسکلت ومفاصل وکمر،درد شدید معده وپهلو،سردر،تعریق،وکابوس و،،،،که همزمان هم ادامس نیکولایو روزی پنج شش تا مصرف میکنم که بعداز دوماه مریضی ونکشیدن سیگار وخوردن ادامس فعلا درد شدید پهلو و درد قفسه سینه دارم و کرونا نبود وده تا ازمایش دادم. فکرکنم از عوارض همین ادامس نیکولایوه که از امشب دیگه نمیخورم.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۴۰ ۰۳ تير ۱۴۰۰
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۲۲:۱۸ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
سلام. من یه مدت آدامس استفاده کردم و سیگار رو ترک کردم ولی بعد از چند ماه دیگه طاقت نیاوردم و الان هم سیگار می کشم و هم آدامس می خورم. دندون ها و لثه هام داغون شدن و هر کاری می کنم که فقط سیگار بکشم و آدامس و ترک کنم نمی تونم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
سلام من روزی هفت تا هشت تا سیگارمیکشیدم ولی هرکاری میکردم نمی تونستم ترکش کنم الان دارم روزی دوتا آدامس میخورم حدود ده روزه تا الان موفق بودم
Germany
ناشناس
۰۱:۳۰ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
من روز اول خیلی آدامس مصرف کردم ولی بعد ها به مرور کمترش کردم و کامل از سیگار و آدامس پاک شدم
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۹:۳۸ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
چقد زرنگن اینا شما بگو تو این کشور چی تاحالا خوب بوده و کی مخالفت نکرده باهاش دوربین گرفتن رفتن که به مردم ثابت کنن ادامس ضرر داره
Iran (Islamic Republic of)
فرا@
۱۹:۲۳ ۲۷ دی ۱۳۹۹
من مصرف کردم به مدت چندماه لثه هام مشکل پیداه کرده حتی دندونام
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
هیوارسولی
۰۳:۰۴ ۱۱ دی ۱۳۹۹
واقعا اگه درست ادامس مصرف کنی تاثیر زیادی داره و راحت میتونی سیگارو ترک کنی
United States of America
ali-imax
۲۱:۱۳ ۰۴ آذر ۱۳۹۹
منم چند ماهه آدامس نیکولایف مصرف میکنم.مواظب باشید هر چیزی میتونه اعتیادآور باشه.الان نمیتونم این آدامسو کنار بذارم
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۴:۳۱ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
سلام من ادامسو ک میخورم سکسکه میگیرم تا ده دقیقه یک ربع دلیلش چیه؟بد معده درد میکیرم میزنه به کمرم اصن وضیه
Iran (Islamic Republic of)
عرفان
۱۸:۵۸ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
مشکلاتش هرچقدر هم باشه باز از خود سیگار قطعا کمتره .. خیلی از احساسات ناخوشایند ترک سیگار رو کم میکنه .. اما نه کامل ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۷ ۱۹ بهمن ۱۳۹۸
سوال داره معلومه که مضره
Iran (Islamic Republic of)
نوروزی
۲۱:۰۷ ۰۹ دی ۱۳۹۸
آدامس نیکوتین دار خیلی عالیه فقط باید به چهار قسمت تقسیم بشه و هر لحظه تمایل به سیگارکشیدن داشتی یک قطعه کوچک مصرف کنی و فقط ۲۴ ساعت اول شاید کمی هوس کنی بکشی ولی چون بدن از نیکوتین آدامس سیر شده تمایل کمه و بهار اینه که تا چند ماه آدامس استفاده کنی و بعد آدامس رو روزی یک قطعه کم بکنی و نهایتا قطع کنی چون اگر یک دفعه سیگار یا آدامس و در کل نیکوتین رو از بدن بگیریم بدن فرصت نمیکنه خودش رو بازسازی کنه ولی تجربه نشان داده اگر ترک بتدریج باشه دیگه برای همیشه میل به سیگار نداری هیچ ترسی نداشته باشین و با یک تصمیم قطعی شروع کنید به مصرف آدامس متوجه میشوید که تا الان الکی ترس از سیگار نکشیدن داشتید
Iran (Islamic Republic of)
شهرام
۲۳:۲۱ ۲۲ آذر ۱۳۹۸
من آدامس نیکوتین دار گرفتم از همون مارکی که دست خانوم گزارشگر بود ...دو روز اول همراه با سیگار میخوردم قرص ها رو مصرف سيگارم پایین آمد اما عوارض شدید معده درد و شبها احساس خفگی بهم دست ميده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۵ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
من هم آدامس ترک سیگار استفاده کردم واقعا جایگزین خوبی هست و طریقه درست مصرف هم اینه که هر آدامس رو باید به چهار قسمت تقسیم کنی و هر لحظه تمایل به سیگار کشیدن داشتی یک قطعه از چهار قطعه رو میخوری بعد از چند روز دیگه چون نیکوتین بدن از طریق آدامس تامین میشه میل به سیگار نداری و آدامس هم کم کم می زاری کنار خوبه چون ترک سیگار بدون جایگزین سخته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۸ ۲۴ مهر ۱۳۹۸
سلام من روزی یک پاکت سیگار میکشیدم با آدامس ترک سیگار توانستم دیگه سیگار نکشم و آدامس هم کم کم میزارم کنار اگر درست استفاده بشه خیلی هم خوبه ادم یک ادمس نیکوتین دار رو بالاخره راحت تر میزاره کنار تا سیگار بعدشم بعد از دوسه روز حالت خوب میشه و حتی تمایلت نه تنها به سیگار کم میشه بلکه به آدامس هم کم میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۳ ۱۸ مرداد ۱۳۹۸
معلوم نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۲۵ تير ۱۳۹۹
۱۶روزه باادامس شیک ترک کردم
آخرین اخبار