اختصاص ۵۵میلیارد تومان برای طرح‌های آبخیزداری اصفهان

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: ۵۵میلیارد تومان به طرح‌های آبخیزداری اصفهان اختصاص داده شده است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،ابوطالب امینی معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت:امسال بیش از ۵۵ میلیارد تومان از سوی صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح‌های آبخیزداری استان اصفهان اختصاص یافته است.

ابوطالب امینی با بیان اینکه امسال ۲۸طرح آبخیزداری و ۵۰طرح مرتع، جنگل و کاداستر در این اداره کل برای اجرا تعریف شده است گفت: ۲۵درصد از ۵۵میلیارد تومان اعتبارداده شده به این اداره کل برای حفاظت از جنگل‌ها و مراتع و ۷۵درصد آن نیز برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در نظر گرفته شده است.

او با اشاره به اینکه اصفهان یکی از سه استان نخست کشور در توسعه بند‌های آبخیزداری است، گفت:در سال‌های گذشته طرح‌های آبخیزداری با توجه به اقلیم خشک و نیمه خشک کشور، تغییرات آب و هوایی، مسئله فرسایش خاک و بارندگی‌های نامتقارن توسعه پیدا کرده است.

امینی با بیان اینکه تاکنون ۳.۵میلیون هکتار از اراضی و حوضه‌های آبخیز استان مورد مطالعات توجیهی قرار گرفته است ادامه داد: مطالعات تفصیلی حدود دومیلیون هکتار در پنج حوزه در حال اجرا است و حدود یک میلیون و ۸۰۰هزار هکتار نیز با توجه به اولویت‌بندی‌ها و اعتبارات در دسترس طرح‌های آبخیزداری قرار دارد.

او گفت: در دو دهه گذشته بیش از ۲۵هزار اقدام بیولوژیک از جمله بذرکاری، نهال کاری و بیش از هزار بند سنگی ملاتی با ارتفاع کمتر از سه متر و حدود ۱۷۰بند خاکی اجرایی شده است.

انتهای پیام/م

 

اصفهان یکی از سه استان نخست کشور در توسعه بندهای آبخیزداری است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.