­درگیری‌ بین مزدوران سعودی در محله‌های مسکونی کریتر و خورمکسر عدن + فیلم

محله‌های مسکونی کریتر و خورمکسر عدن شاهد درگیری بین مزدوران سعودی است.

­درگیری‌ها بین مزدوران در محله‌های مسکونی کریتر و خورمکسر عدن + فیلمبه گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، ­درگیری‌ها بین مزدوران سعودی در عدن از سرگرفته شده و دامنه آن در محله‌های مسکونی کریتر و خورمکسر گسترش یافته است.

منابع محلی گفتند: مزدوران در این درگیری‌ها از تانک‌ها و سلاح‌های سنگین استفاده می‌کنند و فرمانده گردان موسوم به تیپ‌های حمایت از ریاست جمهوری وابسته به عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری کشته شد و فرودگاه عدن هم بسته شده است.

در این درگیری‌ها شماری از غیر نظامیان زخمی شده‌اند و تعدادی از خانه‌ها نیز به دلیل اصابت گلوله‌های بی هدف به محله‌ها آسیب دیده اند.

سرتیپ عبدالله الجفری سخنگوی نیروی هوایی یمن گفت: سلاح‌های برتر تهاجمی که برد آن از جغرافیای یمن فراتر رفته، باعث شده است معادله جنگ تغییر کند و صحنه نبرد به نفع ارتش و کمیته‌های مردمی شود. اکنون شماری از کشور‌های عضو ائتلاف مجبور شده اند از این ائتلاف عقب نشینی کنند و عربستان سعودی تنها بماند.

نیروی هوایی یمن نیز دو عملیات گسترده علیه فرودگاه بین المللی اب‌ها با تعدادی از پهپاد‌های قاصف کا-۲ انجام داد. در این عملیات موفقیت آمیز برج مراقبت و تعدادی از مواضع حساس داخل فرودگاه هدف قرار گرفت. اکنون پرواز‌های این فرودگاه کاملا متوقف شده است.

یحیی السریع سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن بار دیگر از غیر نظامیان و شرکت‌ها خواست از فرودگاه‌ها و اهداف اقتصادی دور شوند زیرا در بانک اهداف یمنی قرار دارند و این حملات در پاسخ به جنایات متجاوزان انجام می‌شود که تازه‌ترین این جنایات، کشته شدن سه زن و یک کودک و زخمی شدن چهار نفر دیگر در حملات مزدوران در الحدیده است.

احمد العلیی سیاست مدار اهل جنوب یمن گفت: جنوب یمن امروز همانند آتشفشان آماده انفجار است؛ آتشفشانی که با حمایت‌های مالی متجاوزان بر آن دمیده می‌شود. بدون تردید ما خواهان چنین فاجعه باری در جنوب یمن نیستیم، اما قطعا کشور‌های متجاوز می‌خواهند از دست مزدوران خلاص شوند.

در عرصه میدانی نیز نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی جلوی پیشروی مزدوران سعودی را در نزدیکی سدیس در نجران گرفتند و یک منبع نظامی گفت: شماری از مزدوران کشته یا زخمی شدند و یک فروند هواپیمای جاسوسی نیز سرنگون شد. رزمندگان یمنی هنگام دفع حمله مزدوران، چهار فروند موشک زلزال-۱ به سوی مواضع‌شان شلیک کردند. در جیزان نیز شمار زیادی از مزدوران در تله میدان مین رزمندگان یمنی گرفتار و کشته یا زخمی شدند. همچنین جلوی پیشروی مزدوران در شرق کوه الدود در جیزان گرفته شد.


بیشتر بخوانید: حمله توپخانه‌ای متجاوزان به الحدیده در سایه سکوت سازمان ملل + فیلم 


انتهای پیام/
 

حمله عربستان سعودی به یمن + فیلم

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.