اختصاص ۷۰میلیارد تومان برای تکمیل بزرگراه اهر - تبریز

نماینده اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی از افزایش اعتبار بزرگراه اهر - تبریز در سال‌جاری به ۷۰ میلیارد تومان خبر داد و گفت: امیدواریم با اختصاص به موقع اعتبارات، این پروژه تکمیل شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، عبدالهی نماینده اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی در مراسم تجلیل از خبرنگاران، با اشاره به اتمام قسمتی از این بزرگراه افزود: به زودی و با اتمام مرحله دوم آسفالت‌ریزی، شاهد روان‌شدن بار ترافیک و سهولت در رفت و آمد خودروهای‌های عبوری در این مسیر خواهیم بود.

وی ادامه داد: ساخت بزرگراه تبریز – اهر – باکو تنها با همت مدیریت ارشد استان و همکاری نمایندگان و سرمایه‌گذار بخش خصوصی محقق می‌شود و اگر این بزرگراه تا سال‌های آینده ساخته نشود یقین بدانید که مشکل جاده اهر – تبریز دوباره تکرار خواهد شد.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس همچنین اتصال اهر و هریس و به‌تبع آن منطقه ارسباران به شبکه ریلی با توجه به ظرفیت‌های معدنی منطقه، ضروری دانست و افزود: این شهرستان‌ها ظرفیت خوبی در حوزه معادن دارند و انتقال فرآوری معادن این شهرستان‌ها برای تسهیل در حمل و نقل به راه‌آهن نیاز دارد.

عبدالهی همچنین گفت: به علت استفاده آب سد ستارخان به عنوان آب شرب و عدم امکان سرمایه‌گذاری در این سد، با پیگیری‌های انجام شده و قبول سازمان آب منطقه‌ای، به زودی شاهد ساخت مرکز تفریحی در این مکان خواهیم بود.

وی همچنین از آغاز اجرای مرحله اول ورزشگاه ۵ هزار نفری اهر خبر داد و افزود: به زودی عملیات اجرایی فاز اول ورزشگاه با ۱۳ میلیارد تومان اعتبار که شامل تکمیل چمن، سکو‌ها و روشنایی است آغاز می‌شود.

این نماینده مجلس همچنین با اشاره به کمبود برخی امکانات در شهرستان‌ها گفت: نبود امکاناتکافی در روستا‌ها موجب مهاجرت روستاییان شهرستان به مراکز استان‌ها به ویژه حاشیه شهر تبریز شده است.

عبدالهی گفت: نبود درآمد، مشکل راه‌های روستایی و کمبود امکانات بهداشتی و خدماتی در روستا‌ها موجب می‌شود تا روستاییان ترک خانه و کاشانه کرده و به شهر‌های بزرگ روی آورند.

وی افزود: برخی روستاییان شهرستان در حال حاضر به دلیل نبود راه دسترسی مناسب به مراکز شهری با مشکلات آموزشی مواجه هستند.

عبدالهی همچنین پیشرفت ساخت کارخانه آهک هیدراته شهرستان اهر را امیدوار کننده دانست و گفت: خوشبختانه ۹۰درصد دستگاه‌های این کارخانه در حال نصب است و امیدواریم که سرمایه‌گذار طرح در بهره‌برداری از آن تعجیل کند.

وی با اشاره به پیگیری افزایش قدرت برق شهرک صنعتی اهر گفت: در حال پیگیری و رفع مشکل افزایش ظرفیت برق هستیم، چون علاوه بر واحد‌های تولیدی فعال در شهرک صنعتی شهرستان، چند واحد دیگر از جمله کارخانه آهک هیداراته و واحد‌های بزرگ و کوچک در حال احداث نیز به برق بیشتری نیاز دارند.

عبدالهی بیان کرد: شهرستان اهر و هریس از نظر گردشگری ظرفیت‌های بالایی دارند که متأسفانه تاکنون در این بخش سرمایه‌گذاری نشده و برنامه مدونی وجود ندارد.

این نماینده مجلس همچنین با گرامیداشت روز خبرنگار گفت: آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی مناسب زیربنای یک جامعه آگاه است و خبرنگاران با پویایی، آگاهی و دانش اجتماعی را به بطن جامعه تزریق می‌کنند که نتیجه آن برقراری یک رابطه درست بین مطالبات مردمی و انجام درست وظیفه از سوی مسوولان است.

وی افزود: آن چه در این بین باید مد نظر قرار گیرد تا تأثیرگذاری خبرنگاران بیش از پیش نمایان شود، حمایت‌های مجدانه از این قشر دلسوز است که همواره باید مورد توجه مسئولین قرار گیرد و محدود به این روز و هفته نباشد.

شهرستان اهر ۹ پایگاه خبری و اطلاع رسانی مجوزدار و ۵ نشریه کاغذی و ۲۶ خبرنگار فعال دارد.

 

انتهای پیام/ش

۷۰میلیارد تومان برای تکمیل بزرگراه اهر - تبریزاختصاص یافت

برچسب ها: ترافیک ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.