بازوند در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

رایزنی برای بازگشایی مرز خسروی ادامه دارد

استاندار کرمانشاه گفت: تاکنون بیش از ۵۰ درصد اقدامات بازگشایی مرز خسروی انجام شده و امیدواریم امسال این مرز برای تردد زوار حسینی باز شود.

رایزنی برای بازگشایی مرز خسروی ادامه داردهوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بازگشایی مرز خسروی گفت:  جلسات ستاد اربعین امسال با حضور صفوی برگزار شد و رایزنی‌هایی برای بازگشایی مرز خسروی  در حال انجام است که با اعلام آمادگی سازمان حج و زیارت و تأمین امنیت مرز توسط ارتش عراق و حشدالشعبی این مرز باز خواهد شد، اما هنوز اقدامات مکاتباتی بازگشایی آن از سوی سفیر ایران و عراق مبنی بر تردد کاروان حسینی،  انجام نشده است.


بیشتر بخوانید: تلاش برای بازگشایی مرز خسروی/ رایزنی برای ارز زائران اربعین


او با تأکید بر اینکه مرز خسروی باز است و روزانه حدود ۳۰۰ تا ۳۵۰ زائر به صورت انفرادی از این مرز تردد دارند، تصریح کرد: هیچ‌گونه مشکلی برای تردد از مرز خسروی وجود ندارد، اما دنبال آن هستیم تا کاروان‌های زیارتی عتبات از این مسیر عبور کنند. وزارت امور خارجه باید تأییدیه تردد زوار را به سازمان امور حج و زیارت اعلام کند و این کار در حال انجام است. تا کنون بیش از ۵۰ درصد اقدامات بازگشایی مرز خسروی انجام شده و امیدواریم امسال این مرز برای تردد زوار حسینی باز شود.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه زیرساخت‌های مرز خسروی از تمام ورودی‌های عراق قوی‌تر و محکم‌تر از قبل است، گفت: حدود ۱۵ هتل ستاره‌دار در مرز خسروی وجود دارد، هم‌چنین اتوبان‌ها، پارکینگ‌ها و پایانه آن که به عنوان بزرگ‌ترین پایانه مرزی کشور نام دارد، آماده خدمت‌رسانی به زوار است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار