معاون وزیر صمت در گقت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

یک هزار و ۳۵۰ واحد صنعتی احیا و به چرخه تولید بازگشتند/آیا دریافت حق شارژ از شهرک‌های صنعتی شامل مالیات می‌شود؟

صالحی نیا گفت: طی یکسال گذشته یک هزار و ۳۵۰ واحد صنعتی احیا و به چرخه تولید بازگشتند به طوری که حدود ۶۸ هزار واحد صنعتی فعال در کشور داریم.

یک هزار و ۳۵۰ واحد صنعتی احیا و به چرخه تولید بازگشتند/آیا دریافت حق شارژ از شهرک‌های صنعتی شامل مالیات می‌شود؟محسن صالحی‌نیا معاون وزیر و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: طی یکسال گذشته یک هزار و ۳۵۰ واحد صنعتی احیا و به چرخه تولید بازگشتند به طوری که حدود ۶۸ هزار واحد صنعتی فعال در کشور داریم.

او با اشاره به وجود ۴۳ هزار و ۶۵۰ واحد صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی ادامه داد: ۷۷.۵ درصد این رقم یعنی حدود ۳۳ هزار و ۸۰۰ واحد فعال و ۹ هزار و ۸۰۰ واحد نیز غیرفعال هستند.

معاون وزیر و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی اضافه کرد: این واحد‌ها سهم مطلوبی از نظر اشتغال و ارزش افزوده در کشور دارند که طی برآورد انجام شده حدود ۸۲۰ هزار نفر در این واحد‌ها مشغول به اشتغال هستند.

صالحی نیا بیان کرد: از میان واحد‌های فعال، حدود ۴۰ درصد از واحد‌ها تا ۵۰ درصد، ۳۰ درصد واحدها  ۵۰ تا ۷۰ درصد  و ۳۰ درصد این واحدهای صنعتی  نیز تا  ۷۰ درصد ظرفیتشان فعالیت می کنند.

معاون وزیر صمت تصریح کرد: امسال برنامه فعال سازی یک هزار و ۳۵۰ واحد از ۹هزار و ۸۰۰ واحد غیرفعال را در دست اجرا داشتیم که از این رقم ۲۰۰ واحد کاملا فعال شده اند و مابقی نیز به مرور زمان فعال می‌شوند.


بیشتر بخوانید: مجوز سرمایه گذاری خارجی به مبلغ یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار در استان تهران صادر شد


او ادامه داد: لازم است تمامی سازمان‌ها به ویژه دولت از منظر تامین منابع در ارتباط با توسعه و زیر ساخت‌های این شهرک‌ها و خدمات رسانی به واحد‌های بزرگ و کوچک توجه بیشتری داشته باشند.

معاون وزیر صمت در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر آنکه آیا دریافت حق شارژ از شهرک‌های صنعتی  شامل مالیات می شود یا خیر؟گفت: از نظر ما حق شارژ مشمول مالیات نیست، بدلیل اینکه در قبال هزینه خدماتی ارائه می شود، هم اکنون ما نیز این موضوع را با سازمان امور مالیاتی مطرح کرده ایم. به این ترتیب محاسبه حق شارژ یک واحد صنعتی، حاصل تحلیل تمام  فاکتورهای موثر بوده است.

انتهای پیام/

احیای  یک هزار و ۳۵۰ واحد صنعتی  در یکسال گذشته

برچسب ها: اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار