کارخانه: بازیکنان جوان و خوبی داریم/ اختلاف زیادی با تیم ملی والیبال روسیه نداریم

کارشناس والیبال گفت: اختلاف زیادی با روسیه نداریم و مطمئن هستم ملی پوشان والیبال کشورمان تمام توان مقابل این تیم تلاش می‌کنند.

مصطفی کارخانه کارشناس والیبال در گفتگو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درباره عملکرد تیم ملی والیبال ایران در رقابت‌های انتخابی المپیک گفت: تیم اصلی ما یک بازی مقابل کوبا انجام داد و خوب نبودیم. درست است بازی را بردیم، اما از نظر کار تیمی خوب نبودیم. البته این اتفاق دلایل مختلفی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به خستگی بازیکنان اشاره کرد. همچنین این تیم سال‌ها است که با یک ترکیب ثابت و یک سیستم والیبال بازی می‌کند. خستگی در چهره بازیکنان دیده می‌شد.

شاید بازیکن کوبایی مصدوم نمی‌شد بازی را واگذار می‌کردیم

او افزود: شاید بازیکنان ما کوبایی‌ها را دست کم گرفته بودند. کوبا تیمی است که بر مبنای نیروی جوان کار می‌کند. تیم آن‌ها کم تجربه بود و حتی شاید اگر بازیکنشان مصدوم نمی‌شد می‌توانستند بازی را ببرند. توانایی تیمی ما بالاتر بود همچنین کار تیمی ما هم سطح بالاتری داشت در مجموع روز ما نبود و نمی‌شود با یک بازی تیم را آنالیز کرد. برای بازیکنان ما دیدار مقابل روسیه مهم است. خوشبختانه بازیکنان با تجربه و خوبی داریم و می‌دانند که اهمیت المپیک چقدر است. اگر چه شانس کسب سهمیه برای ما وجود دارد، اما بهتر است کار را در همین روسیه تمام کنند.

بازی مقابل روسیه سخت است

کارخانه ادامه داد: شرایط بازی مقابل روسیه سخت است، به هر حال باید در خانه این تیم با بهترین بازیکنان آن‌ها روبه رو شویم. بازیکنان ما می‌توانند در شرایط سخت قدرت و توانایی خود را نشان دهند و امیدوارم کار در این بازی تمام شود و نیازی نباشد به سراغ شانس‌های دیگر برویم. حضور در المپیک برای ما خیلی مهم است، زیرا رزومه فدراسیون و شان والیبال را بالا می‌برد. المپیک بالا‌ترین جایگاه والیبالی و ورزشی است و بسیار اهمیت دارد. اگر ما بتوانیم در روسیه سهمیه بگیریم کار بزرگی انجام دادیم. اختلاف سطح ما با روسیه زیاد نیست و بازیکنان ما توانایی این را دارد که برنده بازی باشند. ما تیم کوچکی نیستیم و برای این که به این جا برسیم بها و هزینه زیادی داده شده است. بازهم می‌گویم که امیدوارم بتوانیم روسیه را ببریم و کار را تمام کنیم.

کارخانه: بازیکنان جوان و خوبی داریم / اختلاف زیادی با روسیه نداریم / سهمیه المپیک نگیریم چیزی از شان و منزلت بازیکنانمان کم نمی‌شود 

سهمیه المپیک نگیریم چیزی از شان و منزلت ملی پوشان کم نمی‌شود

کارخانه افزود: اگر بازی را واگذار کنیم و سهمیه المپیک را نگیریم چیزی از شان و منزلت والیبال و بازیکنانمان کم نمی‌شود و نباید ملی پوشان را سرزنش کنیم، زیرا شکست دادن قهرمان المپیک ۲۰۱۶ ریو و لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹ کار آسانی نیست. اگر بازیکنانمان نتوانند در روسیه سهمیه بگیرند هم شانس آن را دارند تا در مسابقات قاره‌ای با ترکیبی از بازیکنان جوان و باتجربه به میدان بروند و با عنوان قهرمانی آسیا سهمیه المپیک را بگیرند.

کارشناس والیبال در خصوص عنوان‌های تیم‌های پایه ایران در جهان بیان داشت: کار برای کولاکوویچ سخت شد، زیرا اگر در گذشته می‌گفتیم جوانگرایی او می‌توانست بگوید که بازیکن ندارم، اما حالا بازیکنان جوانان که قهرمان جهان شدند داریم و باید جسارت داشته باشیم و از آن‌ها استفاده کنیم. این جوانان سرمایه‌های ما هستند و ما از کولاکوویچ نتیجه می‌خواهیم و همین کار را سخت می‌کند. باید با منطق، هماهنگ‌تر و با هدف گذاری جلو برویم تا به هدفمان برسیم. باید آینده نگری جزو اولویت هایمان باشد، بازیکنانمان پیر می‌شوند و پا به سن می‌گذارند. ما باید جایگزین داشته باشیم و باید با کولاکوویچ جلسه بگذاریم.


بیشتر بخوانید:

ایران - روسیه/ کار سخت سروقامتان مقابل تزار‌های پرافتخار

آشنایی با تیم ملی والیبال مکزیک / تیمی متوسط، اما یکپارچه

تیم ملی والیبال ایران ۳ - کوبا ۲ / پیروزی ارزشمند با کامبک فوق العاده در پایتخت تزار‌ها


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار