رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران؛

قیمت دام زنده در عید قربان چقدر است؟ + محل عرضه دام

پوریان گفت: با توجه به فراوانی دام، هر کیلو دام سبک با نرخ مصوب ۴۲ هزار و دام سنگین ۳۰ هزار تومان در روز عید قربان عرضه می‌شود.

قیمت دام زنده در عید قربان چقدر است؟ + محل عرضه داممنصور پوریان رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه دام زنده وجود ندارد، اظهار کرد: با توجه به فراوانی دام، هر کیلو دام سبک با نرخ مصوب ۴۲ هزار و دام سنگین ۳۰ هزار تومان در روز عید قربان عرضه می‌شود و فروش با نرخ‌های بالاتر اجحاف در حق مصرف کنندگان است.

به گفته وی، با وجود فراوانی دام سبک و سنگین در دامداری ها، عرضه مستقیم به سبب حذف واسطه‌ها در کاهش قیمت و کنترل بازار تاثیر بسزایی دارد.


بیشتر بخوانید: نرخ گوسفند زنده در عید قربان چقدر است؟/ کمبود عرضه در دام نداریم


پوریان ادامه داد: با توجه به همکاری سازمان میادین با اتحادیه دامداران برای عرضه مستقیم دام تحت نظارت سازمان دامپزشکی و افزایش جمعیت دام در اکثر استان‌ها پیش بینی می‌شود که نوسان خاصی در بازار عید قربان اتفاق نیفتد. این در حالی است که سال گذشته به سبب کمبود عرضه، قیمت دام به طور چشمگیری افزایش یافت.

این مقام مسئول افزود: با توجه به فراوانی دام، هر کیلو دام سبک با نرخ مصوب ۴۲ هزار و دام سنگین ۳۰ هزار تومان در روز عید قربان عرضه می‌شود که این نرخ با مدت مشابه سال قبل قابل مقایسه نیست.

رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور در پایان با اشاره به اینکه دامداران با مازاد انباشت دام در واحد‌های خود روبرو هستند، تصریح کرد: افزایش تولید دام زنده ناشی از شرایط مساعد بارش و علوفه در مرتفع در کنار کنترل قاچاق از مرز‌های کشور منجر به کاهش ۳۰ درصدی قیمت گوشت نسبت به ایام ابتدای سال و تعادل نسبی قیمت گوشت در بازار شد که با استمرار عرضه دام سبک و سنگین در میادین روند کاهش قیمت در ماه های آتی استمرار خواهد یافت و جای هیچ گونه نگرانی نیست.

انتهای پیام/

از کجا دام زنده خریداری کنیم؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۰۷ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
درزاهدان قیمت گوسفند زنده 10 کیلیویی رو میگند 2.800.000 تومان.باشگاه خبر لطفا دراینمورد یک گزارش تهیه کنید
Germany
ناشناس
۰۰:۵۷ ۲۲ مرداد ۱۳۹۸
سلام
ما که ناتوانیم خدا ریشه بانی وباعث این گرانی موتورم را بکند
Iran (Islamic Republic of)
موحد
۲۰:۰۸ ۲۱ مرداد ۱۳۹۸
بعلت گرانی دام زنده ، امسال قربانی نداشتیم....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۲۱ مرداد ۱۳۹۸
دام سبک زنده 42 تومن !!!؟؟؟؟ وای ما چقدر خوشبختیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۲۱ مرداد ۱۳۹۸
بعد از اینکه همه رفتن از 50000 تومن خریدن حالا میگید 42000 تومن.تا دیروز اعلام کردید گوسفند کیلویی 47000 تومن الان بعد خرید همه میگید 42000 واقعا متاسفیم برای همچین مسولین با فکر
Iran (Islamic Republic of)
داداش
۱۳:۴۱ ۲۱ مرداد ۱۳۹۸
به نظرتون کی میتونه یه گوسفن 50کیلیویی بخره که قیمتش دو و نیم میلیون تومان میشه؟!!امروز به دنبال خرید حتی جگر گوسفند رفتیم پیدا نکردیم.خدا لعنت کنه باعث و بانی این وضعیت مملکت رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۲۱ مرداد ۱۳۹۸
چقدر ارزان است !
Germany
ناشناس
۰۱:۰۰ ۲۲ مرداد ۱۳۹۸
نسبت به پارسال بشدت گرونه
آخرین اخبار