نرخ بیکاری ۱۰ درصدی در استان همدان / پرداخت ۹۸ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در استان

مدیر اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان خبر داد: نرخ بیکاری در استان همدان به ۱۰ درصد رسید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، احمد توصیفیان، مدیر‌اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان  با بیان اینکه درصد نرخ بیکاری استان همدان در سال با در‌نظر‌گرفتن ۵۱ هزار نفر بیکار ۱۰ درصد است،گفت: امسال در قالب ۱۴۸ طرح مبلغ ۹۸ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در استان پرداخت شده است.

این مقام مسئول درباره متفاوت بودن نرخ بیکاری در استان تصریح کرد: باید به نرخ بیکاری متناسب با شرایط هر فصل نگاه کرد چراکه در فصل بهار و تابستان نرخ بیکاری استان یک رقمی می‌شود و در پاییز و زمستان ۲ رقمی است.

توصیفیان گفت:دریافت‌کنندگان تسهیلات اشتغالزایی که طرح خود را اجرا نکردند مهلت دارند تا همه دیون تسهیلات را با نرخ ۱۸ درصد سود برگرداندند چرا که این پول بیت‌المال است.

او با اشاره این‌که این تسهیلات باید صرف تامین تولید و اشتغال شود، افزود: نظارت جدی بر هزینه‌کرد تسهیلات اعطایی اشتغال در استان داریم و می‌دانیم ۱۹ طرح شامل باز‌گرداندن دیون بانکی شدند و ۷ یا ۸ طرح نیز اجرا نشده‌اند.

مدیر‌اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان، گفت: اکنون ۲۲۶ تشکل کارگری و کارفرمایی مانند ۲۵ شورای اسلامی، ۱۱۴ نماینده کارگران، ۱۲۱ انجمن صنفی، ۸ کانون بازنشستگان در استان داریم که روزانه برای بررسی و حل مشکلات این تشکل‌ها روزانه حداقل ۳ جلسه برگزار کردیم.

او افزود: در بخش نظارت بر حوزه کارگری و کارفرمایی ۴‌هزار و ۵۰۰ بازرسی اداری داشتیم و برای آشنایی بیشتر آنان با قوانین و وظایفشان نیز ۱۲۰ دوره آموزشی برای کارگران و ۲۵ دوره آموزشی برای کارفرمایان برگزار کردیم.

توصیفیان گفت: در ۵ یا ۱۰ سال آینده تعریف کار و فعالیت شغلی به مانند امروز نیست که فردی در محیط کار حاضر شود بلکه افراد در محیط فضای مجازی و امور کاری خود را آنهم بدون در نظر گرفتن زمانی خاص مدیریت خواهند کرد.

انتهای پیام/ا

 

پرداخت ۹۸ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در استان همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار