آتش‌سوزی بیش از ۵۰ هکتار از مراتع و اراضی ملی شهرستان پاوه

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری پاوه از آتش‌سوزی بیش از ۵۰ هکتار از مراتع و اراضی ملی شهرستان پاوه خبر داد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،یادگار غالبی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری پاوه گفت : از شامگاه روز گذشته متاسفانه آتش‌سوزی گسترده‌ای از باغات پایین دست تفرجگاه ویمیر پاوه شروع شد که به دلیل وزش شدید باد، این آتش‌سوزی به مناطق بالاتر کوهستان سرایت پیدا کرد.

او گفت : گستردگی حجم آتش‌سوزی، صعب‌العبور بودن منطقه و وزش باد شدید سرعت مهار حریق را کاهش داد و متاسفانه بیش از ۵۰ هکتار از مراتع ملی شهرستان پاوه در نقاط تفرجگاه ویمیر در آتش سوخت.

او با بیان اینکه در روستای چورژی نیز همزمان شاهد آتش‌سوزی بودیم، افزود: همزمان با آتش‌سوزی منطقه ویمیر پاوه در ارتفاعات دوریسان و روستای چورژی نیز شاهد آتش‌سوزی بودیم که توان مهار آتش‌سوز‌های را کم کرده بود.

او گفت: این آتش‌سوزی‌ها در چند نوبت مهار شد، اما بدلیل وزش باد شدید دوباره روشن شد که سرانجام در حدود ساعت ۶ بامداد امروز به‌طور کامل حریق کنترل و مهار شد.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری پاوه گفت: علاوه بر سوختن بیش از ۵۰ هکتار از مراتع ملی شهرستان پاوه به‌نظر می‌رسد در حجمی مشابه نیز باغات این مناطق دچار حریق و خسارت شدند.

غالبی در پایان از حضور مردمی فعالان عرصه منابع طبیعی، انجمن ژیوای و تمامی کسانی که به هرنحوی در مهار آتش یاری‌رسان بودند تقدیر کرد .

 

 

انتهای پیام/د

بیش از ۵۰ هکتار از مراتع و اراضی ملی آتش گرفت

 

برچسب ها: محیط زیست ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار