رئیس اتاق بازرگانی تهران مطرح کرد؛

تصویب بخشودگی صد در صدی بدهی مالیاتی / باید سیاست‌ها براساس سبد زندگی و معیشت مردم باشد

خوانساری گفت: سازمان امور مالیاتی بخشنامه‌ای بر مبنای بخشودگی بدهی مالیاتی برای افرادی که تا تاریخ مشخصی مالیات خود را پرداخت کرده‌اند صادر کرد.

حذف ۴ صفر پولی باید ساختار اقتصادی داشته باشدبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران در نشست هیئت نمایندگان اتاق تهران گفت: هم اکنون سیاست‌ها باید به گونه‌ای باشد که سبد زندگی و معیشت مردم کمتر آسیب ببینند.
 
وی ادامه داد: متاسفانه در کشور به گونه‌ای سیاست گذاری می‌کنیم که همه محکوم می‌شوند همانند سال گذشته (فروش سکه) که سیاست‌های غلط موجب شد برخی افراد به جرم محکوم شوند یا ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی که برای یاری صادر کنندگان و وارد کنندگان مصوب شد اما منجر به بروز رانت و فساد در سیستم تجاری شد.
بیشتر بخوانید: بخش خصوصی در شرایط رکود به داد دولت رسید

رئیس اتاق بازرگانی تهران در ادامه از تاثیر مثبت حذف ۴ صفر از پول ملی  خبر داد و گفت: حذف ۴ صفر از پول ملی باید همراه با اصلاح ساختار اقتصادی صورت بگیرد در غیر این صورت اثری بر اقتصاد کشور نخواهد داشت.

خوانساری در واکنش به تحریم وزیر امور خارجه کشورمان از جانب ایالات متحده آمریکا تصریح کرد: جواد ظریف فردی با شخصیت با گفتمانی قدرتمندی است؛ چه بسا او در داخل کشور و خارج دستاوردهای خوبی را به جای گذاشته است ، آقای ظریف در این سال‌ها با سفر‌ها و مصاحبه‌هایی که با رسانه‌های مختلف دنیا داشت توانست افکار عمومی را  علیه آمریکا و به نفع ایران تغییر دهد.

او با اشاره به برگزاری جشنواره مطبوعاتی امین الضرب گفت: در این جشنواره  بیش یک هزار و ۳۰۰ اثر به این جشنواره ارسال شد که از این بین به پانزده خبرنگار جوایزی اهدا شد.

 خوانساری  با بیان اینکه طبق ماده ۱۹۱ قانون مالیات ها، تشخیص بخشودگی مالیاتی به عهده ممیزان مالیاتی است، گفت: با پیگیری معاون اول رئیس جمهور، سازمان امور مالیاتی بخشنامه‌ای صادر کرد که بر مبنای آن، صد درصد بخشودگی برای افرادی که تا تاریخ مشخصی مالیات خود را پرداخت کرده‌اند، در نظر گرفته شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه تمامی روسای کمیسیون اتاق بازرگانی با ادامه عرضه ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی مخالف هستند، گفت: ادامه استفاده از این ارز نه تنها هیچ فایده‌ای نداشته است بلکه موجب افزایش قاچاق کالا شده است و در نهایت لطمه زیادی را به بخش تولید وارد می کند، به همین علت  خواستار قطع سریع ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی هستیم، معتقدیم پرداخت یارانه بهترین کمک به نیازمندان از جانب دولت است.

او با اشاره به اینکه مواد مخدر، مشروب و اسلحه تنها جزو کالا‌های ممنوعه هستند، اظهار کرد: اینکه وزارتخانه‌های مختلف دستور ممنوعیت ورود و صادرات برخی از کالا‌ها را مطرح می‌کنند قابل قبول نیست و مسبب ایجاد ضرر برای تولید کنندگان و صادرکنندگان ما می‌شود.انتظار داریم درباره این موضوع سران قوا تصمیم بگیرند چرا که از نظر ما این نوع سیاست گذاری‌ها سبب ایجاد جرم در کشور می‌شود روندی که ما در سال گذشته در حوزه سکه شاهد بودیم.

خوانساری در پایان گفت: هم اکنون ۱۳ میلیون پرونده باز در دستگاه قضایی داریم که در یک میانگین آماری سهم هر خانواده یک و نیم پرونده است و این امر نشان از گسترش جرم در کشور است از این رو انتظار ما این است که به گونه‌ای سیاست گذاری در کشورمان صورت گیرد که مردم دچار جرم و مشکل نشوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار