کیم جونگ اون به دانشمندان فعال در عرصه دفاعی ترفیع مقام داد

رهبر کره شمالی از ۱۰۳ دانشمندی که در توسعه سامانه‌های جدید تسلیحاتی این کشور مشارکت داشتند، قدردانی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یونهاپ، خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد کیم جونگ اون، رهبر این کشور، از دانشمندانی که در توسعه سامانه‌های جدید تسلیحاتی مشارکت داشتند، قدردانی کرد و به آن‌ها ترفیع داد.

این خبرگزاری اعلام کرد کیم جونگ اون دستور شماره ۸ را برای اختصاص رتبه نظامی بسیار بالا به دانشمندان فعال در زمینه علوم دفاع ملی صادر کرد. این دانشمندان در تقویت قدرت دفاعی مشارکت داشتند.

کیم اعلام کرد این سامانه‌ها اهمیت زیادی برای دفاع از حزب کار، انقلاب، کشور و مردم دارند و همچنین تضمینی برای توسعه پیروزمندانه جوچه، سیاست مبتنی بر ارتش قوی و سیاست خودکفایی، محسوب می‌شوند.

او در مجموع به ۱۰۳ دانشمند به نام حزب و دولت ترفیع داد و اعلام کرد این افراد در تقویت توان نظامی کشور نقطه عطفی ایجاد کردند و طرح راهبردی حزب را با حل و فصل مشکلات فناوری با موفقیت اجرایی کردند.

کره شمالی با توجه به تعویق از سرگیری مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای با آمریکا توسعه تسلیحات جدید خود را تسریع کرده است.

از اوایل ماه مه، پیونگ‌یانگ چند بار تسلیحات جدید خود از جمله موشک KN-۲۳ را که شبیه موشک بالستیک اسکندر روسیه است، آزمایش کرد.

رسانه‌های کره شمالی پس از شلیک موشک تاکتیکی هدایت شونده جدیدی در ۶ اوت گزارش دادند رهبر این کشور در جمع دانشمندان و کارگران فعال در بخش تجهیزات نظامی حاضر شد که کره شمالی مورد آزمایش قرار داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار