‍ شناسایی عاملان برداشت غیرمجاز اینترنتی در تربت جام

عاملان برداشت غیرمجاز اینترنتی در تربت جام شناسایی و پیگیری جهت دستگیری آنان ادامه دارد.

‍ شناسایی عاملان برداشت غیرمجاز اینترنتی در تربت جامبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سرهنگ هوشنگ کیانی فرمانده انتظامی شهرستان تربت جام گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان و مراجعه به پلیس فتا که عنوان داشت مبلغ ۹۶ میلیون و ۱۰۰ هزار ریال از حسابش بدون اطلاع برداشت شده است، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او افزود: کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات فنی و با اشراف اطلاعاتی، عاملان برداشت‌های غیرمجاز را که ۴ مرد و ۲ خانم بودند در خارج از استان خراسان رضوی شناسایی و با دستور مقام قضائی، پرونده جهت دستگیری متهمان به صورت نیابتی به دادسرای مربوطه ارسال شد.

سرهنگ کیانی تصریح کرد: در بررسی‌های انجام شده مشخص شد متهمان با راه اندازی سایت جعلی و ارسال لینک آن از طریق شبکه‌های اجتماعی و پیام‌های کوتاه، افراد را به درگاه جعلی بانک هدایت و با در دست داشتن اطلاعات کارت بانکی، اقدام به برداشت از حساب افراد می‌کردند.

این مقام انتظامی گفت: این اپلیکیشن‌ها شیوه‌ای جدید برای کلاهبرداری و سوء استفاده از کاربران در فضای مجازی می‌باشد و به هیچ عنوان نباید آن‌ها را بر روی گوشی تلفن همراه خود نصب کنند، به نحوی که استفاده و فعال‌سازی آن مستلزم پرداخت اینترنتی مبلغ اندکی از سوی مشتریان است.

فرمانده انتظامی شهرستان تربت جام افزود: در صورت مشاهده چنین اپلیکیشن‌هایی در فضای مجازی جهت شناسایی و دستگیری طراحان آن، موارد را از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی در میان بگذارند.

انتهای پیام//س، ج
 

سرقت در فضای مجازی

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار