عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

واگذاری پادگان ۰۶ به شهرداری تهران مشکل ترافیک محله پاسداران را حل می‌کند

صدراعظم نوری گفت: با جای‌گذاری مناسب برای تبدیل پادگان ۰۶ به عرصه عمومی، می‌توان مشکل ترافیک منطقه پاسداران را حل کرد.

زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون بهداشت سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره واگذاری پادگان ۰۶ در منطقه پاسداران به مدیریت شهری گفت: یکی از اقدامات ضروری شهر تهران این بود که پادگان‌ها از پایتخت انتقال پیدا کنند و محل آن‌ها به عرصه‌های عمومی اضافه شود.

رئیس کمیسیون بهداشت سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران با اشاره به جمعیت پایتخت، بیان کرد: ابرشهری مانند تهران نیاز دارد تا همواره فضا‌هایی به عرصه‌های عمومی آن اضافه شود تا مورد استفاده شهروندان قرار گیرد که پادگان ۰۶ با مساحت ۵۲ هکتار یک قطعه زمین مناسب برای این اقدام است.

صدراعظم نوری با اشاره به توافق‌نامه میان شهرداری و ارتش، تصریح کرد: بر اساس این توافق‌نامه قرار شد مالکیت زمین به صورت ۷۰ به ۳۰ انتقال پیدا کند تا این اقدام گشایشی در ترافیک پرتردد منطقه باشد.

او در توضیح چگونگی واگذاری پادگان ۰۶ افزود: ۷۰ درصد زمین سهم شهرداری تهران است، تا آن را به عرصه عمومی تبدیل کند و ۳۰ درصد باقیمانده در اختیار ارتش است تا بتواند بارگذاری مورد نظر خود را در آنجا انجام دهد که امیدواریم با طراحی مناسب بخش مهمی از ترافیک منطقه حل شود.


بیشتر بخوانید: پیشنهاد شهرداری برای خارج کردن پادگان ۰۶ از تهران/ طرح تفضیلی منطقه ۲۲ به صحن شورا می‌آید 


عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه هنوز واگذاری پادگان ۰۶ به مدیریت شهری به صورت قطعی انجام نشده است، گفت: هر زمانی که به صورت قطعی پادگان ۰۶ به مدیریت شهری واگذار شود، طراحی و بازسازی این پادگان برای تبدیل آن به فضای سبز شهروندان از سوی شهرداری تهران کار مشکلی نیست.

رئیس کمیسیون بهداشت سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه رویکرد مدیریت شهری در دوره جدید حفظ و گسترش عرصه‌های عمومی و فضای سبز پایتخت است، تأکید کرد: توافق‌نامه واگذاری پادگان ۰۶ ارتش به مدیریت شهری در قالب کمیسیون ماده ۵ انجام شد.

قبل‌تر محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران پس از جلسه شورای شهر تهران از توافق برای واگذاری ۷۰ به ۳۰  پادگان ۰۶ به شهرداری تهران خبر داده بود.

انتهای پیام/

آخرین وضعیت واگذاری پادگان ۰۶ در منطقه پاسداران به مدیریت شهری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۱:۱۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
جواب کارکنان ارتش و سهامداران رو کی میده که با بدبختی اندوخته چندین ساله رو با هزار امید و ارزو در این پروژه ارتش نهاده؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی/تبریز
۲۱:۲۵ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
مشکل ترافیک با انتقال پادگانها حل نمیشه...!!!
آخرین اخبار