مدیرکل بازرسی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور:

یک میلیون و ۷۰۰ هزار رقبه وقفی در کشور وجود دارد

حجت الاسلام شوذب شیری گفت: امروز افزایش موقوفات و به خصوص نیات واقفان در حوزه کاربرد‌های روز جامعه یک راهبرد محسوب می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حجت الاسلام شوذب شیری مدیرکل بازرسی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در مراسم تودیع و معارفه مدیران سابق و جدید اوقاف و امور خیریه استان سمنان به میزبانی امامزاده یحیی (ع) سمنان ضمن بیان اینکه شفاف‌سازی زمینه جذب موقوفات جدید را در کشور ایجاد می‌کند، گفت: وقتی مردم بدانند موقوفات صرف چه اموری می‌شود قطعاً اعتمادسازی بیشتری را در این راستا شاهد خواهیم بود.

او با بیان اینکه در حال حاضر یک میلیون و ۷۰۰ هزار رقبه وقفی در کشور وجود دارد و شفافیت درباره این رقبات یکی از سیاست‌های اوقاف محسوب می‌شود، تاکید کرد: امروز افزایش موقوفات و به خصوص نیات واقفان در حوزه کاربرد‌های روز جامعه یک راهبرد محسوب می‌شود.

مدیرکل بازرسی سازمان اوقاف و امور خیریه همچنین خواستار اطلاع‌رسانی اقدامات صورت گرفته در راستای ترویج فرهنگ وقف در استان‌ها شد و تاکید داشت: مسئولان باید در راستای اطلاع رسانی اقدامات صورت گرفته پیشگام باشند تا موضوع شفافیت به طور خودکار شکل گیرد.

شیری با بیان اینکه یکی از مزیت‌های موقوفات جدید، کاربردی ساختن آن‌ها است، ابراز کرد: کمک و وقف‌های مردم در ابعاد مختلف زمینه ایجاد هزاران شغل در کشور شده است.

او درباره سیاست‌های جدید اوقاف کشور بیان داشت: این سازمان امروز عمران و آبادانی موقوفات با اولویت طرح‌های اقتصادی و اشتغالزایی با کمک علوم و فناوری‌های روز دنیا را دنبال می‌کند که در این بین اهتمام مدیران استانی بسیار ضروری است.

 در این مراسم با حکم رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام اسماعیل تدینی مدیرکل جدید اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان شد و از خدمات واحدی مدیرکل سابق تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام / م

تحول در موقوفات راهبرد جدید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.