نماینده وزیر امور خارجه:

مرز خسروی امسال بازگشایی می شود/ دبیر کمیته زیرساخت اربعین کشور: امکانات استان‌های معین در این مرز به کار گرفته می‌شود

مرز خسروی امسال بازگشایی می شود/ دبیر کمیته زیرساخت اربعین کشور: امکانات استان‌های معین در این مرز به کار گرفته می‌شودنماینده وزیر امور خارجه در بازدید از مرز خسروی گفت:اربعین امسال مرز خسروی برای تردد زوار بازگشایی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مجید عبداللهی نماینده وزیر امور خارجه در حاشیه بازدید و بررسی زیرساخت‌های اربعین مرز رسمی خسروی گفت: مرز خسروی یکی از مرز‌های قدیمی کشور برای حوزه زیارتی و تجاری کشور است و از این رو کلیه اقدام‌های زیرساختی همانند دیگر مرز‌های شلمچه و چذابه درخوزستان و مهران در استان ایلام در این مرز نیز انجام شده است.

او اظهار داشت: در مرز رسمی خسروی از سال ۹۳ اقدام‌های زیرساختی اربعین با اختصاص اعتبارات ملی در دستور کار بوده و حتی پارسال نیز تمامی امکانات و اتوبوس‌ها و دستگاه‌های مربوط نیز در مرز حضور یافتند که البته با بازنشدن مرز این امکانات به مرز مهران منتقل شد.

مرز خسروی هم اکنون وضعیت مناسبتری نسبت به سایر مرز‌ها دارد

دبیر کمیته زیرساخت اربعین کشور گفت: مرز خسروی هم اکنون وضعیت مناسبتری نسبت به سایر مرز‌ها به لحاظ راه‌های مواصلاتی و اقامتی دارد که البته نیازمندی‌هایی نیز دارد که در این بازدید موارد رصد شد و به عنوان یک پیش جلسه‌ای برای جلسه اصلی فردا با حضور معاون عمرانی وزارت کشور و استاندار کرمانشاه است که تمامی دغدغه‌ها در آن جلسه مطرح خواهد شد.

عبداللهی ادامه داد: همه اقدام‌های زیرساختی و کار‌ها باید در قالب طرح تفصیلی و جامع باشد به طوری که بتوانیم در آینده نه چندان دور مرزی با زیرساخت‌های بهتر نسبت به وضعیت کنونی داشته باشیم که در این خصوص امکانات استان‌های معین نیز به لحاظ لجستیک و امکانات و نیرو نیز به کار گرفته می‌شود.

او در ادامه تصریح کرد: وزارت کشور در حوزه زیرساختی، امنیتی و اتحادیه حمل و نقل تمامی تلاششان بر این است که در سال اولی که این مرز برای زائران اربعین باز شود زائران تجربه خوبی برای استفاده از این مرز را داشته باشند.

همچنین کهریزی مدیر کل دفتر فنی استاندار‌ی کرمانشاه گفت: هم اکنون مرز رسمی خسروی برای تردد زائران کاملا آماده است و زیرساخت‌ها و امکانات مطلوبی دارد که طبق پیش بینی‌های صورت گرفته امسال اربعین یک میلیون تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن از زائران از این مرز رسمی به عتبات عالیات تردد می‌کنند.

شهرام کهریزی در ادامه این نشست افزود: امروز بازدیدی به همراه مدیران وزارت کشور، وزارت امور خارجه و حمل و نقل و ناجا از زیرساخت‌های اربعین در شهرستان قصرشیرین صورت گرفت که تمامی امکاناتی که در سال‌های گذشته در این مرز ایجاد شده و وضعیت موجود مورد بررسی قرار گرفت.

او اظهار داشت: سیستم‌های روشنایی، پارکینگ‌ها و پایش تصویری و هتلینگ و امکانات اقامتی و زیرساختی و تغذیه امروز مورد بررسی قرار گرفت و باید ظرف مدت باقی مانده تا ایام اربعین موارد لازم را تکمیل کنیم تا میزبان خوبی برای زائران باشیم.

شرایط لازم برای تردد زائران اربعین در مرز رسمی خسروی فراهم است

حشمت الله رضایی معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار قصرشیرین نیز گفت: مرز خسروی هم اکنون با امکانات و زیرساخت‌های بسیار خوب آماده پذیرش زائران عتبات عالیات و اربعین حسینی است.

رضایی در ادامه افزود: تمامی امکانات لازم از جمله راه درسترسی و مواصلاتی، امکانات اقامتی و ظرفیت لازم برای اسکان ۱۵هزار تن در مرز خسروی و همچنین ۱۵ هزار تن در شهرقصرشیرین و سیستم‌های مخابراتی، آنتن دهی تلفن همراه و رفع نقاط کور، ایجاد سرویس‌های بهداشتی، آماده سازی۱۳۵ هکتار پارکینگ با ظرفیت بیش از ۷۰ هزار خودروی سواری، استقرار ۲۹ گیت گذرنامه با ۵۸ کاربر برای سرویس دهی به ۷۰ هزار تن طی مدت ۱۰ ساعت در روز همگی از امکانات و زیرساخت‌های موجود است.

او خواستار حضور استان‌های معین و بهره گیری از امکانات آن‌ها برای افزایش سطح پارکینگ‌های شهرستان و ایجاد امکانات برای خدمات دهی مطلوبتر به زائران شد.
این مقام مسئول در پایان تاکید کرد: بازگشایی مرز رسمی خسروی آرزو و دغدغه اصلی مردم مرزنشین و مرزدار استان کرمانشاه و شهرستان قصرشیرین است که به طور یقین باعث ایجاد رونق و پویایی منطقه خواهد شد.

 انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.