مهدی جمالی نژاد خبر داد؛

تجهیز تمام جاده‌های اصلی کشور به دوربین و سیستم‌های هوشمند/ تصویب اعتبار ۱۲۵ میلیارد تومانی برای برگزاری مراسم اربعین

مهدی جمالی نژاد: تجهیز تمام جاده‌های اصلی کشور به دوربین و سیستم‌های هوشمندرییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت:به زودی تمام جاده‌های اصلی کشور به دوربین‌ها و سیستم‌های برخط هوشمند نظارت و کنترل مجهز خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  مهدی جمالی نژاد رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور روز پنجشنبه در جلسه کمیسیون ایمنی جاده‌های استان کرمانشاه که با حضور سردار سید تیمور حسینی رییس پلیس راه‌های کشور در سرسرای تدبیر استانداری کرمانشاه برگزار شد، تلفات جاده‌ای را یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: کاهش تلفات جاده‌ای وظیفه همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها است و فقط مختص کار‌های زیرساختی و فیزیکی نیست بلکه توسط دستگاه‌ها باید کار‌های آموزشی و فرهنگی انجام دهند تا تلفات کاهش یابد.

جمالی نژاد در ادامه آمار سالانه تلفات جاده‌ای کشور را ۲۰ برابر کشته‌های زلزله کرمانشاه برآورد کرد و افزود: تلفات جاده‌ای در کشور فاجعه بار است و اگر مردم نسبت به این قضیه مانند کشته‌های سقوط یک هواپیما، سیل و زلزله حساس بودند نسبت به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی اقدام می‌کردند، زیرا ۸۰ درصد حوادث جاده‌ای کشور به عامل انسانی بر می‌گردد.

او با بیان اینکه به زودی تمام جاده‌های اصلی کشور به دوربین‌ها و سیستم‌های برخط هوشمند نظارت و کنترل مجهز خواهد شد، اظهار داشت: پس از تجهیز جاده‌های اصلی، تمرکز نیرو‌های پلیس راه بیشتر معطوف به نظارت بر جاده‌های فرعی خواهد شد.

 رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور آمار کاهش تلفات جاده‌ای استان کرمانشاه در مسیر‌های برون شهری را در رتبه هفت و درون شهری را چهار کشور اعلام کرد و از اقدام‌های مجموعه استانداری و حوزه عمرانی و راهداری کرمانشاه به خاطر کاهش تلفات جاده‌ای با وجود ازدیاد تردد‌ها به استان؛ به جهت داشتن چند مرز رسمی (ترانزیتی کامیون‌ها و تریلر ها)، تردد زائران اربعین و راه کربلا، افزایش مسافرت‌ها و گردشگران و داشتن موقعیت مرکزی درمانی استان‌های غرب کشور تقدیر کرد.

جمالی نژاد همچنین بیان داشت: ۶۰ درصد تلفات درون شهری پس از انتقال مصدومان به بیمارستان و آمار بالایی از تلفات بین شهری در۳۰ کیلومتری شهر‌ها اتفاق می‌افتد، افزود: روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها باید برای این موضوع فکر اساسی انجام دهند.

او در ادامه از شورای ترافیک استان کرمانشاه خواست در راستای کاهش تلفات حوادث رانندگی برنامه‌های مدون و دقیق سه ماهه تنظیم کنند و برای اماکن پرتردد، حادثه خیز، ایمنی و آرام سازی را با نصب نیوجرسی، تابلو در دستور کار جدی قرار دهند تا تلفات کاهش یابد، زیرا تلفات جاده‌ای خسارت بسیار پرهزینه برای کشور دارد.

جمالی نژاد در ادامه خواستار برگزاری جلسه‌های متعدد برنامه ریزی برای ایمنی سازی جاده‌ها در سطح شهرستان‌ها و روستا‌ها شد و بر انجام تبلیغات گسترده رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی صدا و سیما و دیگر نهاد‌ها تاکید فراوان کرد.

معاون وزیر کشور همچنین با اشاره به جاذبه‌های گردشگری استان کرمانشاه و موقعیت جغرافیایی آن در مرکزیت غرب کشور و داشتن چند مرز رسمی برای حمل و نقل و ترانزیت کالا گفت: نباید این فرصت‌های استان با داشتن جاده‌های پرتلفات و حادثه خیز به تهدید تبدیل شود.

او در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه برای برگزاری مراسم اربعین ۱۲۵ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده گفت: تاکنون ۴۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافته که به احتمال زیاد به ۵۰ میلیارد تومان خواهد رسید لذا باید تلاش کنیم از ۷۵ میلیارد تومان باقی مانده که تخصیص می‌یابد برای رفع نقاط حادثه خیز کشور به ویژه استان‌های در مسیر زائران اربعین مانند کرمانشاه استفاده کنیم.

جمالی نژاد با ابراز امیدواری در خصوص بازگشایی مرز خسروی در ایام اربعین گفت: زیرساخت‌های مرز خسروی بیشتر برای مسافرت‌های شخصی مناسب است تا کاروان‌ها و اگر بازگشایی صورت گرفت باید تدابیر لازم اندیشه شود که مسافران شخصی از مرز خسروی استفاده کنند.

انتهای  پیام/ز

صحبت های رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در کرمانشاه

 

برچسب ها: تصادف ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار