انگلیس: تحقیقات مرتبط با نفتکش گریس ۱ مربوط به جبل الطارق است

وزارت خارجه انگلیس اعلام کرد تحقیقات مرتبط با نفتکش توقیف شده حامل محموله نفتی ایران مربوط به جبل الطارق است.

انگلیس: تحقیقات مرتبط با نفتکش گریس ۱ مربوط به جبل الطارق استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، وزارت خارجه انگلیس اعلام کرد تحقیقات مرتبط با نفتکش گریس ۱ مربوط به حکومت جبل الطارق است.

شبکه تلویزیونی المیادین نیز گزارش داد، وزارت امور خارجه انگلیس تاکید کرد نمی‌تواند درباره سرنوشت نفتکش حامل محموله ایرانی گریس ۱ اظهارنظر کند.

ساعاتی پیش همزمان با انتشار خبر‌هایی مبنی بر احتمال آزادی نفت‌کش توقیف‌شده «گریس-۱» در جبل‌الطارق، رویترز به نقل از برخی منابع از درخواست وزارت دادگستری آمریکا به دولت جبل‌الطارق برای تمدید توقیف این نفت‌کش خبر داد.

گفته می‌شود دادگاه عالی جبل‌الطارق پس از دریافت این درخواست آمریکا، تصمیم خود را برای آزادسازی محموله نفتی ایران به تعویق انداخت.

۱۳ تیرماه مقامات منطقه جبل‌الطارق که تحت حاکمیت انگلیس قرار دارد، در اقدامی که از سوی مقامات کشورمان راهزنی دریایی خوانده شد، نفتکش گریس ۱ را که حامل محموله نفتی ایران بود، به بهانه نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه در نزدیکی آب‌های این منطقه توقیف کرد. به گفته جوزف بورل، وزیر خارجه اسپانیا، نیروی دریایی انگلیس به درخواست آمریکا این نفت‌کش حامل نفت ایران را توقیف کرده است.

ایران بار‌ها ادعا‌های مطرح شده از سوی مقامات انگلیس و جبل‌الطارق را رد و اعلام کرد این نفتکش از نظر فنی امکان پهلو گرفتن در بندری (در سوریه) که انگلیس به آن اشاره می‌کند، نداشته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: انگلیس ، روسیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار