صدور پایان کار برای ۱۲ هزار و ۷۴۸ واحد زلزله زده خراسان شمالی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: تا کنون ۱۲ هزار و ۷۴۸ واحد خسارت دیده از زلزله اردیبهشت سال ۹۶ در این استان، پایان کار دریافت کرده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، علی محمدی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: در زلزله اردیبهشت ۹۶، ۱۴ هزار و ۶۱۰ واحد در شهرستان‌های بجنورد و مانه و سملقان خسارت دیده بود.

او افزود: تا کنون ۱۲ هزار و ۸۶۰ واحد تعمیری و احداثی، کمک‌های بلاعوض دریافت کرده و ۱۲ هزار و ۷۴۸ واحد هم پایان کار گرفته اند.

او گفت: در زلزله سال ۹۶، ۲ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی در روستا‌های استان نیاز به بازسازی پیدا کرد، اما سه هزار و ۴۰۰ واحد بازسازی شد.

محمدی تصریح کرد: یک هزار فقره از تسهیلات بازسازی مناطق شهری به علت نبود متقاضی، به روستا‌ها اختصاص یافت و واحد‌هایی که در زلزله خسارت دیده بودند، بازسازی شدند.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان شمالی در خصوص وضعیت مقاومت منازل روستایی استان گفت: اکنون بیش از ۵۰ درصد از ۱۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی استان مقاوم است و این شاخص در کشور حدود ۴۰ درصد است.

او اظهار داشت: از ابتدای تشکیل این بنیاد در استان، ۶۳ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی در استان نوسازی و مقاوم سازی شده که البته ۶ هزار و ۷۰۰ واحد، مربوط به روستا‌هایی است که اکنون به شهر ارتقا یافته است.

بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده در سطح کشور تا سال ۱۴۰۴ باید ۷۵ درصد از منازل روستاییان مقاوم سازی شود که اکنون این رقم در استان بیش از ۵۵ درصد است.
انتهای پیام/ط
منبع/ایرنا


صدور پایان کار برای ۱۲ هزار و ۷۴۸ واحد زلزله زده خراسان شمالی

برچسب ها: بنیاد مسکن ، زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.