دستگیری ۵۱۸ نفر محکوم متواری تحت تعقیب/۱۰۰ کیلو تریاک در نی ریز کشف شد/دستگیری سارقین حرفه‌ای

مهم‌ترین حوادث امروز ۳۱ مرداد ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز پنجشنبه ۳۱ مردادماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری ۵۱۸ نفر محکوم متواری تحت تعقیب وسابقه دار در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از دستگیری ۵۱۸ نفر مجرم و مجلوب فراری تحت تعقیب و سابقه دار طی ۴ ماه گذشته در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ اسماعیل زراعتیان گفت: دستگیری محکومان متواری تحت تعقیب پلیس و مراجع قضائی از اوایل اردیبهشت ماه سال جاری با تشکیل قرارگاهی در این خصوص در انتظامی مرودشت تشدید شد.

او ادامه داد: تیمی مجرب از ماموران پلیس‌های تخصصی، مسئولیت پیگیری و دستگیری متهمان و محکومان متواری را عهده دار شدند و با بهره گیری از اخبار و اطلاعات، تعقیب و مراقبت‌های شبانه روزی و به کارگیری ترفند‌های خاص پلیسی، موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

رئیس پلیس شهرستان مرودشت تصریح کرد: این قرارگاه طی ۴ ماهه گذشته موفق شدند تعداد ۵۱۸ نفر از محکومان تحت تعقیب و سابقه دار را شناسایی و دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل دهند.

سرهنگ زراعتیان بیان کرد: جرایمی از قبیل سرقت، ضرب و جرح، حمل و نگهداری مواد مخدر، مشروبات الکلی، کلاهبرداری، فروش مال غیر، شرب خمر، ایجاد مزاحمت، نزاع و درگیری دسته جمعی، تصرف غیر قانونی، خیانت در امانت و چک بلامحل از مهمترین جرایم ارتکابی متهمان و محکومان متواری می‌باشد.

۱۰۰ کیلو تریاک در نی ریز کشف شد

فرمانده انتظامی نی ریز از کشف ۱۰۰ کیلو تریاک در مناطق کوهستانی این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدخالد یوسفی افزود: ماموران انتظامی این شهرستان، با اطلاعات فنی مطلع شدند ۴ نفر کوله‌بر قصد انتقال مقداری مواد مخدر از مسیر‌های کوهستانی به نی ریز را دارند که رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

او با بیان اینکه ماموران پس از هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند، عنوان داشت: کوله‌بران با مشاهده پلیس با به جا گذاشتن محوله مواد مخدر و با توجه به کوهستانی بودن منطقه از محل متواری شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در پاکسازی از آن منطقه، مقدار ۱۰۰ کیلو تریاک کشف شد، خاطر نشان کرد: تلاش برای دستگیری قاچاقچیان متواری کماکان ادامه دارد.

کشف ۱۷۲ کیلو تریاک در بازرسی از منزل

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از کشف ۱۷۲ کیلو و ۲۵۰ گرم تریاک و دستگیری ۲ نفر قاچاقچی در شیراز خبر داد.

سرهنگ عبدالله خسروانی افزود: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با تحقیقات فنی و تخصصی مطلع شدند ۲ نفر مقداری تریاک در منزل خود در یکی از محله‌های شیراز دپو کرده‌اند که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او با بیان اینکه ماموران با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل، میزان ۱۷۲ کیلو و ۲۵۰ گرم تریاک کشف کردند، عنوان داشت: در این خصوص ۲ نفر دستگیر و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

سرهنگ خسروانی با بیان اینکه مبارزه با پدیده شوم مواد مخدر با جدیت از سوی پلیس دنبال می‌شود، به شهروندان توصیه کرد: در صورت مشاهده و برخورد با فروشندگان مواد مخدر، سریعا با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس و موضوع را اطلاع دهند.

کشف موتورسیکلت ۲۵۰ سی‌سی قاچاق در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از کشف موتورسیکلت قاچاق ۲۵۰ سی‌سی به ارزش ۳۵۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان در تشریح این خبر، گفت: در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری یک دستگاه موتورسیکلت ۲۵۰ سی سی قاچاق توسط فردی به هویت معلوم در منزل خود در یکی از روستا‌های این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

او افزود: ماموران پاسگاه انتظامی "کامفیروز شمالی" پس از انجام تحقیقات اولیه و اطمینان از صحت موضوع، با هماهنگی مقام قضائی به آدرس مورد نظر مراجعه و در بازرسی از آن منزل، یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق کشف کردند.

سرهنگ زراعتیان با بیان اینکه ارزش موتورسیکلت قاچاق برابر نظر کارشناسان، ۳۵۰ میلیون ریال برآورد شده است، اظهار کرد: موتورسیکلت توقیف شده به پارکینگ منتقل و پرونده تحویل اداره تعزیرات حکومتی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت با بیان اینکه خرید کالا‌های قاچاق موجب تعطیلی کارخانجات داخلی و رشد بیکاری در جامعه خواهد شد، از مردم خواست برای جلوگیری از ورود و عرضه کالا‌های قاچاق با پلیس همکاری کنند و هرگونه اطلاعات و اخباری در این زمینه را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

تشدید طرح ارتقا امنیت اجتماعی در اقلید

فرمانده انتظامی اقلید از تشدید طرح ارتقا امنیت اجتماعی با هدف پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز در آن شهرستان خبرداد.

سرهنگ مراد صارمی گفت: در راستای افزایش احساس امنیت عمومی و رفاه حال شهروندان، طرح ارتقا امنیت اجتماعی با محوریت پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز با جدیت و همکاری پلیس‌های تخصصی و کوپ تابعه در سطح شهرستان اجرا شد.

او ادامه داد: در این راستا ماموران ضمن دستگیری ۴۴ نفر خرده و عمده فروش مواد مخدر، در بازرسی از محل پاتوق آنها، موفق شدند ۱۰۸ کیلو و ۳۸۱ گرم انواع مواد مخدر را کشف کنند.

سرهنگ صارمی با اشاره به اینکه اجرای طرح‌های مختلف ارتقا امنیت اجتماعی از اولویت‌های انتظامی این شهرستان می‌باشد، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند.

دستگیری سارقین حرفه‌ای و کشف ۱۷ فقره سرقت در شیراز

جانشین فرماندهی انتظامی شیراز از شناسایی و دستگیری ۲ نفر سارق حرفه‌ای با ۱۷ فقره سرقت درون خودرو خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی گفت: در پی افزایش سرقت‌های درون خودرو در برخی از مناطق شهر شیراز، تیم ویژه‌ای از ماموران پلیس تشکیل و موضوع به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران انتظامی کلانتری "۲۶ رحمت"، با انجام اقدامات فنی و تخصصی و گشت زنی نامحسوس و هدفمند، موفق شدند ۲ نفر از سارقین را شناسایی و پس از هماهنگی با مراجع قضائی در یک عملیات ضربتی آن‌ها را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

سرهنگ زینلی با بیان اینکه متهمین دستگیر شده در تحقیقات فنی پلیس به ۱۷ فقره سرقت درون خودرو اعتراف کردند، عنوان داشت: سارقین پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی و از آن طریق روانه زندان شدند.
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار