در واکنش به اقدام صهیونیست‌ها علیه دو عضو کنگره؛

برنی سندرز: بهتر است اعضای کنگره از میزان کمک مالی به اسرائیل کم کنند

نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا خواستار کاهش کمک‌های مالی این کشور به رژیم صهیونیستی شد.

برنی سندرز: بهتر است اعضای کنگره از میزان کمک مالی به اسرائیل کم کنندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، برنی سندرز، یکی از نامزد‌های دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در واکنش به خودداری رژیم صهیونیستی از اجازه سفر به دو عضو مسلمان کنگره آمریکا در پیامی در صفحه توییتر خود نوشت اگر اسرائیل نمی‌خواهد اعضای کنگره آمریکا به سرزمین‌های اشغالی سفر کنند شاید نمایندگان کنگره بتوانند با احترام، میلیارد‌ها دلاری را که ما به آن‌ها می‌دهیم، کاهش دهند.

سناتور سندرز در پیامی ویدئویی در صفحه توییتر خود آورده است: «آنچه درحال وقوع است کاملا توهین‌آمیز است. دو عضو کنگره آمریکا امکان سفر به اسرائیل را ندارند، جایی که ما هر ساله میلیارد‌ها دلار بابت حمایت از آن‌ها می‌دهیم. اگر نتانیاهو و دیگران در اسرائیل نمی‌خواهند اعضای کنگره به آنجا سفر کنند، شاید آن‌ها پول آمریکایی‌ها را هم نمی‌خواهند. علاوه بر ۱۴۰ میلیارد دلار اضافی، سال گذشته فقط ۳۰ میلیارد دلار تحت عنوان کمک‌های مختلف به اسرائیل داده شده است.»

سندرز در بخش دیگری از ویدئوی خود آورده است: «ما رئیس جمهوری داریم که متاسفانه یک نژادپرست است. من عضوی از کنگره آمریکا هستم. من به سراسر جهان سفر کرده‌ام. وقتی شما عضو کنگره باشید انتظار دارید برای درک بهتر اوضاع و ارائه گزارشی درست به حوزه‌های انتخابیه خود و دستیابی به یک سیاست درست، در کشور‌های دیگر مورد استقبال قرار بگیرید. این نظریه غیرقابل درک است که دو عضو منتقد اسرائیل در کنگره اجازه ندارند به آنجا بروند و مشاهدات خودشان را از آنجا و اتفاقات در جریان و شرایط فلسطینی‌ها در غزه و کرانه باختری بدست آورند. مردم فلسطین و بسیاری از آن‌ها در غزه و جا‌های دیگر در درد و رنج وحشتناکی به سر می‌برند. من فکر می‌کنم آمریکا باید اقداماتی را بویژه درخصوص پول هنگفتی ما صرف آنجا می‌کنیم، به انجام برساند.»

رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه درخواست دو نماینده دموکرات برای ورود به سرزمین‌های اشغالی را به دلیل حمایت از جنبش بین‌المللی بایکوت، عدم سرمایه گذاری و تحریم این رژیم رد کرد. رشیده طلیب و ایلهان عمر علنا از جنبش بایکوت رژیم صهیونیستی حمایت کردند. بیانیه مقامات رژیم صهیونیستی برای رد درخواست این قانونگذاران آمریکایی برای سفر به کرانه باختری اندکی پس از آن منتشر شد که ترامپ در پیامی توئیتری این رژیم را برای جلوگیری از ورود این دو نفر به سرزمین‌های اشغالی ترغیب کرده بود.

رژیم صهیونیستی سال ۲۰۱۷ میلادی، قانونی را تصویب کرد که به موجب آن، هر فردی که از جنبش تحریم اسرائیل حمایت کند باید از ورود به سرزمین‌های اشغالی منع شود. طلیب که اولین زن آمریکایی-فلسطینی تبار است که به مجلس نمایندگان این کشور راه یافته به تازگی درخواستی را برای سفر به سرزمین‌های اشغالی و ملاقات با مادربزرگش مطرح کرده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۲۷ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
اگر مردم آمریکا دقیقا بفهمند که چقدر برای کمک به اسراییل و دفاع از امنیت اسراییل هزینه میدهند اوضاع کاملا فرق خواهد کرد ...
اسراییل و صهیونیسم عینا مانند انگلی است که خون مردم تمام ملت ها و حتی مردم خود آمریکا را میمکد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
نمیدونم آمريکا چرا از صهيونيست انقد حساب ميبره؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۳:۱۹ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
شاید خدا خاست همین موضوع امریکاییها به فکر بندازه که
اسراعیل داره کشورشون غارت میکنه
و حتی باشون خط و نشون میکشه
و همه سیاست مداران امریکا بازیچه اسراعیل هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
آفرین
آخرین اخبار