در آستانه نشست گروه ۷؛

چهلمین شنبه اعتراضی فرانسه برگزار شد

چهلمین شنبه اعتراضی فرانسه با تظاهرات مردم در شهر‌های مختلف این کشور و در آستانه برپایی نشست سران گروه هفت برگزار شد.

چهلمین شنبه اعتراضی فرانسه برگزار شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، امروز با فراخوان فعالان جنبش شنبه‌های اعتراض به سیاست‌های دولت فرانسه، مخالفان "امانوئل مکرون" و دولتش در شهر‌های مختلف از جمله پاریس، بوردو، نانت، مارسی، لیل، لیون، مونت پلیه، رِن و تولوز بار دیگر به خیابان‌ها آمدند.

در آستانه برپایی نشست هفت کشور صنعتی جهان موسوم به G۷ که از هفته آینده (سوم تا پنجم شهریور) در شهر بیاریتز در جنوب غرب فرانسه برگزار می‌شود، گروه‌های مختلف مردمی با انتشار اعلامیه‌های مختلف برگزاری تظاهرات را در طول این هفته و به هنگام برپایی نشست گروه هفت خواستار شده اند.

این در حالیست که وزارت کشور فرانسه با اعلام وضع فوق العاده در شهر بیاریتز، هر گونه تظاهرات در این شهر را ممنوع و اعلام کرد با برهم زنندگان نظم این شهر به هنگام برپایی نشست برخورد خواهد شد. در شهر‌های دیگر هم نیرو‌های امنیتی و پلیس ضد شورش این هفته به حالت آماده باش کامل در آمده اند.

اما در پاریس که کانون اعتراضات ۴۰ هفته اخیر بوده بار دیگر وزارت کشور فرانسه حداکثر توان نظامی و امنیتی خود را به کار گرفته است تا از هر گونه تشدید اوضاع جلوگیری کند.

همچنان خیابان شانزه لیزه و محدوده قرمز پاریس مانند اطراف کاخ الیزه، مجلس‌های سنا و ملی، وزارت کشور، نخست وزیری و وزارت خانه‌ها در محاصره کامل نیرو‌های امنیتی و پلیس ضد شورش است و از هر گونه برپایی تظاهرات در این محل‌ها جلوگیری می‌شود.

از امروز ۱۷ اوت اعتراضات مردمی در فرانسه وارد ۹ ماهگی خود شده است و کم کم خود را برای برپایی تظاهرات گسترده سالگرد جنبش آماده می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار