در صحن علنی صورت گرفت؛

تاجگردون: دولت تاکنون 2 هزار میلیارد تومان برای قیر رایگان را پرداخت نکرده است/ لاریجانی: سازمان برنامه و بودجه هفته آینده این مبلغ را تخصیص دهد

تاجگردون: دولت تاکنون 2 هزار میلیارد تومان برای قیر رایگان را پرداخت نکرده است/ لاریجانی: سازمان برنامه و بودجه هفته آینده این مبلغ را برای قیر رایگان تخصیص دهدرئیس مجلس گفت: سازمان برنامه و بودجه باید طی هفته آینده مبلغ 2 هزار میلیارد تومان برای تأمین قیر رایگان را تخصیص دهد.

به گزارش خبرنگار  حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بعد از قرائت گزارش کمیسیون عمران درباره نحوه تأمین و توزیع قیر رایگان موضوع بند (ه) تبصره ۱ قانون بودجه سال ۹۸ در صحن علنی امروز گفت: در خصوص تخصیص مشکل قیر با سه مشکل مواجه هستیم.

او ادامه داد: یکی از این مشکلات مربوط به سال ۹۷ است و دو مورد دیگر مربوط به سال ۹۸ بازمی‌گردد که درباره سال ۹۷ بحث مانده قیر مصرف نشده مطرح است که با توافق میان وزارت نفت و اقتصاد و مجلس ایجاد شد با همکاری سازمان برنامه و بودجه این مشکل حل شد.

تاجگردون تأکید کرد: اعتبارات عمرانی مربوط به سال ۹۷ تا پایان شهریور ۹۸ تمدید شد، در سال ۹۸ یک مشکل درباره عدم تعادل میان سهم اعتبار ۶ هزار میلیاردی تخصیص داده شده با میزان قیر مصرفی است که این مشکل مربوط به مجلس بوده و ما باید در مجلس این موضوع را حل کنیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بیان کرد: اکنون بحث تخصیص ۶ هزار میلیارد تومان برای تأمین قیر از سوی دولت مطرح است که دولت تاکنون این مبلغ را پرداخت نکرده، لذا بر اساس درخواست نمایندگان کمیسیون برنامه و بودجه جلسه‌ای را در این مورد برگزار کرد و روشن است که دولت در این زمینه کوتاهی کرده است.

او تصریح کرد: پس از مصوبه سران قوا دولت اعتبارات عمرانی بودجه را کاهش داد، اما بر اساس نظر مجلس این ۶ هزار میلیارد تومان اصلا ارتباطی به این بحث ندارد، تاکنون وزارت نفت ۲ هزار میلیارد تومان به حساب خزانه واریز کرده، اما سازمان برنامه و بودجه این ۲ هزار میلیارد تومان را تاکنون تخصیص نداده که ما این موضوع را به رئیس جمهور اعلام کردیم و وی دستور داد تا سازمان برنامه و بودجه این مبلغ را تخصیص دهد.

تاجگردون افزود: درباره این ۲ هزار میلیارد تومان دیگر حرفی باقی نمانده و سازمان برنامه و بودجه باید هرچه سریع‌تر این مبلغ را به دستگاه‌های اجرایی تخصیص دهد، مابقی مبلغ باقی مانده تا سقف ۶ هزار میلیارد تومان هم باید در ماه‌های آینده به حساب خزانه واریز شود و سپس در اختیار دستگاه‌های اجرایی برسد.

علی لاریجانی رئیس مجلس بعد از این اظهارات گفت: بر اساس گزارش وزارت سازمان برنامه و بودجه تاکنون ۴۰۰ میلیارد ریال به وزارت راه و ترابری برای آسفالت راه‌های روستایی و ۱۴۰ میلیارد برای آسفالت معابر شهری و ۹۱ میلیارد برای انجام عملیات مالک پاشی اختصاص داده، اما در کل مبلغ تخصیص داده شده کمتر از مصوبه مجلس است.

او بیان کرد: باید طی هفته آینده به سازمان برنامه و بودجه ۲ هزار میلیارد تومانی که دولت قولش را داده است به دستگاه‌های اجرایی تخصیص دهد، زیرا با فرا رسیدن فصل سرما عملا تخصیص آن فایده‌ای نخواهد داشت.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار مجلس ، صحن علنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار