رئیس هیات ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خراسان شمالی گفت: خراسان شمالی در نیمه دوم امسال، مسابقات کشوری کشتی پهلوانی (بازوبند) را میزبانی خواهد کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، الیاس امیرآبادی رئیس هیات ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خراسان شمالی گفت: به دنبال واگذاری کشتی پهلوانی به فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و با حمایت استاندار و موافقت فدراسیون ورزش‌های زورخانه ای، این مسابقات در این استان برگزار خواهد شد و طبق تقویم هرساله افزون بر ۲۵ تیم از استان‌های مختلف در این رقابت‌ها حضور خواهند یافت.

او افزود: این دوره از مسابقات در ۶ وزن برگزار می‌شود که هر تیم در پنج وزن فقط یک شرکت کننده خواهد داشت و البته تنها در وزن بالای ۱۰۰ کیلوگرم شمار شرکت کنندگان آزاد خواهد بود.

امبر آبادی اعتبار ملی و بین المللی این مسابقات را بسیار بالا دانست و افزود: هر ساله نشان بازوبند به نفر اول سنگین وزن کشتی پهلوانی اعطا می‌شود.

امیرآبادی گفت: سال گذشته ورزشکاران خراسان شمالی با اختلاف ۱۷ امتیاز با تیم دوم در بخش تیمی مقام اول کشوری را کسب کردند که این افتخاری برای استان است.

رئیس هیات ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خراسان شمالی همچنین از قول مساعد استاندار خراسان شمالی برای میزبانی مسابقات بین المللی چهارجانبه ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی بین ایران و سه کشور مطرح همسایه در این رشته خبر داد.

در ماه جاری با پیگیری فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و موافقت وزارت ورزش و جوانان، کشتی پهلوانی بار دیگر به فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای پیوست.
انتهای پیام/ط
منبع/ایرنا

خراسان شمالی کشتی پهلوانی کشور را میزبانی می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.