خان‌میرزا در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

حل مشکل اشتغال در گرو سرمایه گذاری است

مدیر دفتر توسعه فناوری دانشگاه علم و صنعت گفت: در مدارج دانشگاهی تحصیلات تکمیلی، فارغ التحصیلان توقع کار مناسب دارند.

اسماعیل خان‌میرزا، مدیر دفتر توسعه فناوری، تجاری و کارآفرینی دانشگاه علم و صنعت در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: یکی از مهمترین مشکلات دانشجویان پس از فارغ التحصیلی، اشتغال است.

او با بیان اینکه فرصت اشتغال در دانشگاه‌های برتر وجود دارد، ادامه داد: در دانشگاه‌های برتر اصل اشتغال، کیفیت آن است؛ یعنی فارغ التحصیلان متناسب با توانمندی‌ها و تحصیلات خود مشغول به تحصیل شوند و زمینه برای کارآفرینی فراهم کنند.

خان میرزا افزود: در مدارج دانشگاهی تحصیلات تکمیلی، فارغ التحصیلان توقع کار مناسب دارند.

مدیر دفتر توسعه فناوری، تجاری و کارآفرینی دانشگاه علم و صنعت، یکی دیگر از مشکلات فارغ التحصیلان تحصیلات تکمیلی را ازدواج و خدمت نظام وظیفه عنوان و تصریح کرد: دغدغه نظام وظیفه برای فارغ التحصیلان تحصیلات تکمیلی این است که بین زمان تحصیل و بازار کار فاصله می‌افتد و این امر باعث کاهش اعتماد به نفس آن‌ها شده و امید را از آن‌ها می‌گیرد.
بیشتر بخوانید: آغاز ثبت نام سومین دوره آزمون استخدامی بخش خصوصی/ ۱۰ هزار نفر جذب خواهند شد
او گفت: راه حل‌هایی در این زمینه وجود دارد مانند طرح‌های سربازی که بنیاد ملی نخبگان ارائه و طرح کسری خدمت که نیرو‌های مسلح ارائه می‌کند.

خان میرزا ادامه داد: این موضوع فقط شامل نخبگان و دانشجویانی است که توانمندی انجام طرح‌های مورد نیاز نیرو‌های مسلح را داشته باشند.

مدیر دفتر توسعه فناوری، تجاری و کارآفرینی دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه محور حل مشکل اشتغال در گرو سرمایه گذاری است، تاکید کرد: اگر مشکل اشتغال حل شود، یعنی امید به اینکه فرصت‌های شغلی خوب وجود دارد و فرد بعد از فارغ التحصیلی، نگرانی نخواهد داشت.

انتهای پیام/

فرصت اشتغال در دانشگاه‌های برتر وجود دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار