نائب رئیس اتاق بازرگانی سمنان:

سیاست‌های ارزی دولت به نفع صادرکنندگان تدوین شود

حمید علوی گفت : سیاست‌های ارزی دولت، برای تحقق شعار سال و رونق تولید، به نفع صنعتگران و صادرکنندگان تدوین شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حمید علوی نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت : ارزش پول ایران به دلیل مشکلات اقتصادی در یکسال گذشته کاهش چشمگیری داشته است که این امر به کاهش صادرات دامن زده است.

او افزود: بسیاری از واحد‌های تولیدی کشور در ۶ ماه گذشته با دلار ۱۵۰ تا ۱۷۰ هزار ریالی برای خرید مواد اولیه تولید کالا اقدام کردند، و از سوی دیگر، صادرات کالا با دلار ۱۱۱ تا ۱۳۰ هزار دلاری چندان برای صادرکنندگان به صرفه نیست.

علوی اضافه کرد: سالانه بیش از ۶۰۰ میلیون دلار صادرات از گمرک استان سمنان به نقاط مختلف جهان پیش بینی شده بود که این رقم به دلیل برخی مشکلات زیرساختی محقق نمی‌شود.

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان تصریح کرد: در حالت خوشبینانه این میزان از صادرات کالا از سمنان در شرایط عادی و بدون فشار‌های اقتصادی خارجی هم محقق نمی‌شود و به هیچ عنوان مشخص نیست که مدیران دستگاه‌های اجرایی برچه اساسی این هدفگذاری‌ها را انجام می‌دهند.

او افزود : مسئولان دستگاه‌های اجرایی مربوط بر اساس وضع موجود اقتصادی در کشور هدفگذاری‌های کلان داشته باشند، زیرا با برنامه ریزی‌های مقطعی نمی‌توان برای توسعه استان اقدام کرد.

انتهای پیام/ح

با کاهش ارزش پول ایران در یکسال گذشته صادرات کالا کاهش یافت

برچسب ها: صنعت ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار