انصاری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

خدمه جدید «آدریان دریا» به زودی اعزام می شوند/ غیرقانونی‌بودن توقیف نفتکش را از نظر حقوقی اثبات کردیم

معاون اقتصادی وزیر امور خارجه گفت: به زودی خدمه و گروه جدیدی به نفتکش «آدریان دریا» اعزام می شوند.


آزادی نفت کش پیروزی قطعی  ایران است غلامرضا انصاری معاون اقتصادی وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره توقیف نفتکش گریس_1  که به آدریان تغییر نام داده است، اظهار کرد:باتوجه به اینکه مقصد این کشتی سوریه نبود وقتی آنها گفتند که حاضر هستید بنویسید که مقصد آن سوریه نبوده است ما پاسخ دادیم که از اول هم همین مسئله را به شما تاکید کردیم که این کشتی به سمت سوریه نمی رود.

معاون اقتصادی وزیر امور خارجه در خصوص مقصد نفتکش «آدریان دریا» گفت: تعیین مقصد نفتکش و کشتی ها بر عهده دولت و مالک محموله است.

انصاری آزادی «آدریان دریا» را پیروزی قطعی برای ایران دانست و افزود:  با توجه به اینکه آبخور این کشتی ۲۲ و نیم متر بوده است و باتوجه به اینکه هیچ بندری در سوریه نمی‌تواند بالای ۲۰ متر کشتی را  بپذیرد، درنتیجه از نظر فنی مقصد این کشتی نمی‌توانسته سوریه باشد. در هر صورت دادگاه(جبل الطارق) هم به این نتیجه رسید که ادعای ایران در رابطه با مقصد کشتی درست بوده است و به همین دلیل هم دستور آزادی کشتی را صادر کرده است.


بیشتر بخوانید:ایران برای آزادی نفتکش گریس هیچ تعهدی نداده است


او در رابطه با نوع محموله نفتکش حامل نفت ایران گفت: محموله این نفتکش فرآورده بوده است نه نفت خام.همچنین باید تاکید کنم که این کشتی اجاره‌ای بوده و ایران فقط مالک محموله آن است. در نهایت هم با توجه به آب خور این کشتی و ابر نفتکش بودنش امری واضح  به شمارمی آید که نمی توانسته  از کانال سوئز عبور کند و قابلیت ورود به بنادر سوریه را نداشته است زیرا  تنها کشتی‌هایی امکان عبور از کانال سوئز را دارند که حداکثر آب خورشان ۲۰ متر باشد.

انصاری در خصوص تلاش‌های آمریکا مبنی بر ادامه توقیف نفتکش ایرانی خاطر نشان کرد: از نظر حقوقی توانستیم استدلال کنیم که این توقیف غیر قانونی بوده و در آخر دستور آزادی صادر شد. البته باید یادآوری کنم که ادعای آمریکایی‌ها روی محموله است و نه خود کشتی. آن‌ها بحث محموله را مطرح کردند و دادگاه هم این ادعا را نپذیرفت و امیدوار هستیم که فشار‌های بین المللی باعث نشود که از این پس هم تصمیمات غیر حقوقی گرفته و اعمال  شود.

معاون اقتصادی وزیر امور خارجه در خصوص تحریم کشتیرانی ازسوی آمریکا و در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته شده ناخدا و خدمه این کشتی استعفا کرده اند،  خاطر نشان کرد: این تحریم از اول هم بوده است. درباره خدمه کشتی، به علت اینکه گروه خدمه کشتی مدت  زیادی روی آب  بوده اند طبیعی بود که این گروه باید عوض می‌شد؛ بنابراین درحال حاضر سازمان‌های ذیربط در حال آماده شدن برای فرستادن گروه جدید به این کشتی هستند تا «آدریان دریا» از آن منطقه خارج شود.

انتهای پیام/

این ابر نفت کش قابلیت ورود به بنادر سوریه را نداشته است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۱۹ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
اگه دلاورمردان نظامی ایران عزیزمون
کشتی روباه پیر توقیف نمی‌کردن

عمرا کشتی ما رو آزاد می‌کردن

با خارج از کشورمون باید بدون درنگ با اقتدار رفتار کرد

بنظر من ایران عزیزمون باید چن تا کارشناس از کشور کره شمالی بیاره و بمب هسته ای درست کنه

چرا دشمنان لعنتی ما باید بمب هسته ای داشته باشن که همیشه ما رو تهدید می‌کنن

اون موقع ما بمب هسته ای نداشته باشیم
Iran (Islamic Republic of)
healer
۱۵:۴۲ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
از جوونای ایرانی به عنوان کارکنان کشتی استفاده بشه..
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۳۴ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
دادگاه جبل الطارق به علت کشتی دربند انگلیسی نفتکش را آزاد کرده آنها از ابتدا هم می دانستند مقصد این کشتی بنادر سوریه نبوده و فهمیدن این موضوع به 5 هفته نیاز ندارد.باچی بگم آخه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
این فرد هنوز خیال می کنه اونا با استدلال حقوقی کشتی رو آزاد کردند !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
چقدر کند عمل میکنید .....
آخرین اخبار