در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

انباشت بدهی بیمه‌ها با افزایش تعرفه پزشکان/ افزایش بی‌رویه برخی از تعرفه‌های پزشکی

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: با افزایش نامعمول تعرفه برخی تخصص‌ها انگیزه دیگر پزشکان برای فعالیت در مناطق محروم کاهش یافته است.

تعرفه برخی از حوزه های پزشکی افزایش چشمگیری داشته است/انباشت بدهی بیمه ها با افزایش تعرفه پزشکانبه گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، تعرفه پزشکان پس از اجرای طرح تحول همواره یکی از موضوعات مورد بحث در نظام سلامت محسوب می شود به طوری که میزان افزایش تعرفه ها با هزینه های جاری همخوانی ندارد و همین مسئله موجب شده است تا تقاضای بازنگری تعرفه از سوی جامعه پزشکی مطرح شود.
 
حیدر عابدی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به افزایش ۲ و نیم برابری میزان تعرفه برخی از حوزه‌های پزشکی اظهار کرد: پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت میزان تعرفه‌های برخی از حوزه‌های پزشکی در حدود ۲/۵ برابر افزایش پیدا کرد که این مسئله موجب تحمیل هزینه‌های مختلفی بر حوزه بهداشت و درمان کشور است.

 کاهش انگیزه پزشکان برای خدمت در مناطق محروم با افزایش تعرفه برخی رشته ها

او ادامه داد: یکی از مشکلات جدی حوزه سلامت پس از اجرای طرح تحول این بود که پزشکان شاغل در مناطق محروم با مقایسه درآمدشان نسبت به سایر پزشکان کمتر حاضر به اشتغال در این مناطق بودند.
 
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: افزایش تعرفه پس از طرح تحول نظام سلامت باعث انباشت بدهی صندوق‌های بیمه گر شده است و همین مسئله سبب تاخیر در پرداخت مطالبات جامعه پزشکی می‌شود.
 
عابدی تاکید کرد: تعرفه برخی از پزشکان و بعضی از تخصص‌ها بعد از طرح تحول نظام سلامت افزایش بسیاری پیدا کرده است و این مسئله باعث شد نارضایتی سایر پزشکان شده است.
 
او بیان کرد: صندوق‌های بیمه گر معمولا در حدود یک سال بدهی خود را به ارائه دهندگان خدمات بهداشتی و درمانی پرداخت نکرده‌اند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.