ارتش سوریه پس از ۵ سال وارد شهر خان شیخون شد/لشکرکشی ترکیه برای نجات تروریست‌ها

نیروهای ارتش سوریه پس از چند روز درگیری شدید با عناصر تروریستی سرانجام شهر مهم و راهبردی خان شیخون را آزاد کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، سازمان موسوم به «دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه» وابسته به گروه‌های تروریستی اعلام کرد پس از درگیری‌های شدید سرانجام ارتش سوریه بعد از ۵ سال وارد شهر خان شیخون در استان ادلب در شمال غرب سوریه شد.

رامی عبدالرحمن، مدیر مرکز دیدبان حقوق بشر سوریه گفت نیرو‌های سوری شب یکشنبه وارد خان شیخون شده‌اند و در سایه درگیری مسلحانه شدید، در حال پیشروی هستند.

ورود ارتش سوریه به شهر خان شیخون بعد از ۵ سال

عبدالرحمن توضیح داد این اولین بار است که پس از ۵ سال نیرو‌های دولتی سوریه وارد شهر خان شیخون شدند. ارتش سوریه سال ۲۰۱۴ کنترل این شهر را از دست داد.


بیشتر بخوانید: جزئیاتی از تازه‌ترین تحولات میدانی شمال سوریه + نقشه میدانی


بنا بر این گزارش، ارتش سوریه موفق شده است که از شمال غرب شهر وارد شود و بر چندین ساختمان نیز مسلط شود. همچنین بر اساس تازه‌ترین خبرها ارتش سوریه راه کمک رسانی به تروریست‌های مستقر در خان شیخون را قطع کرده است. 

ارتش سوریه از سه ماه پیش با پشتیبانی هوایی جنگنده‌های سوری و روسی عملیات آزادسازی جنوب استان ادلب و شمال استان حماه را آغاز کرده، اما در چند مرحله با دخالت کشورهای حامی تروریست‌ها این عملیات دچار وقفه و اعلام آتش‌بس شد. اما گروه‌های تروریستی هر بار آتش‌بس را نقض کردند و هم‌اکنون نیروهای ارتش سوریه با هدف آزادسازی کامل مناطق اشغالی استان ادلب، از محور جنوبی این استان با سرعت در حال پیشروی هستند.

آزادسازی مناطق جنوبی ادلب و حماه پیش‌زمینه عملیات بزرگ آزادسازی کامل استان ادلب است.

ارتش سوریه طی سال‌های گذشته با کمک رشادت و ایثارگری نیرو‌های مقاومت و کشور‌های حامی آن موفق شده گروه‌های تروریستی تحت حمایت غربی‌ها و کشور‌های مرتجع منطقه را از نظر سازمانی در هم بکوبد و بخش زیادی از سرزمین‌های اشغال‌شده را آزاد کند. هم‌اکنون عناصر تروریستی صرفا به صورت پراکنده در بخش‌هایی از خاک سوریه از جمله استان ادلب فعال هستند.

تکاپوی ترکیه برای نجات تروریست‌های شکست‌خورده

همزمان با شکست سنگین عناصر تروریستی  در شهر خان شیخون،  وزارت خارجه سوریه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد خودرو‌های زرهی و کامیون‌های سلاح ترکیه برای نجات تروریست‌های شکست‌خورده «جبهه النصره» از مناطق مرزی عبور کردند و وارد حومه شهر خان شیخون شدند.

ورود ارتش سوریه به شهر خان شیخون بعد از ۵ سال

به گفته منابع محلی، جنگنده‌های ارتش سوریه مسیر حرکت این کاروان نظامی ترکیه را بمباران کردند و هم‌اکنون این کاروان در نزدیکی منطقه معره النعمان متوقف شده است.

در بیانیه وزارت خارجه سوریه تأکید شده  این اقدام ترکیه  بر «عزم ارتش سوریه» برای شکست دادن عناصر مسلح در خان شیخون و دیگر مکان‌ها تاثیر نخواهد گذاشت.

این وزارت‌خانه همچنین اعلام کرد دمشق دخالت آشکار آنکارا در امور داخلی این کشور را به شدت محکوم می‌کند و نظام ترکیه را به طور کامل مسئول پیامد‌های نقض علنی حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه می‌داند که نقض آشکار حقوق بین‌الملل نیز است.

انتهای پیام/

ارتش سوریه وارد خان شیخون شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Canada
ناشناس
۲۰:۱۲ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
ترکیه با محوز عبور به این دجالها خیلی لطمه به دین و مردم زد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
درودبرمقاومت الباقی تروریستهای جنایتکار را تانفر آخرنابود کنید خدایاراتان پیروز شمایید درودبرسپاه ارتش مقاومت سوریه عراق یمن فلسطین
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی حیدری
۱۱:۰۴ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
به نام خدا : سلام ، پاسخ به عمار : عمار جان حرف دل ما را نوشتی به قول بچه های سریال اخراجی‌ها : ایول ایول داش عمارو ایول ، به امید روزی که حکومت الله توسط حجت الله مهدی موعود در سراسر جهان گسترده شود ( اللهم عجل الولیک الفرج ).
Iran (Islamic Republic of)
بالاترازفرهاد
۱۰:۲۸ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
خدا قوت ای فرزندان مقاومت امیدوارم ارتش دولت قانونی سوریه هرچه زودتر تمام سرزمین سوریه را از اشغال اشغالگران آزاد نماید . انشاءالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۳ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
الله اکبر زنده باد جبهه ی مقاومت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۳ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
به امید شکست ونابودی همه تروریستها داعش/ طالبان/بوکوحرام/و حامیانشان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
سلام : خدا شکر این روزها خبرهای خوشی از پیروزی محورهای مقاومت در سوریه و یمن می شنویم .بر شادی شهدا صلوات
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۸:۴۹ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
بسم رب الشهداء و الصدیقین : بنام خداوند جان و خرد :
تمامی پالایشگاهی نفتی و گازی و مخازن نفت و گاز سعودی های سقوطی و تمامی پایگاهای نظامیشون را در یک حمله گسترده و همه جانبه پهپادی نابود کنید و بعد با یه حمله گسترده همه جانبه عربستان سعودی های خائن و سفاک و فاسد و فاسق جانیان جنایتکاران شکنجه گراران دزد منافقین کافرشدگان صهیونیستی آمریکایی را فتح به عربستان حجاز امت حزب الله تحویلشان دهید و هم زمان با یک حمله همه جانبه گسترده فلسطین اشغالی و قدس شریف و مظلومان را فتح کنید از وجود نکبتهای صهیونیستهای اشغالگر تا در جهان اسلام ناب محمدی ص آرامش و امنیت و صلح و رفاه و عدالت اسلامی قرآنی برابری و برادری و اتحاد و یکپارچگی و هماهنگی تشکیل شود و استقرار و استمرار یابد انشاءالله . والسلام و صلوات التماس دعا .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
چشم...
منتظر دستور شما بودیم...
Iran (Islamic Republic of)
جليل
۰۹:۱۷ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
مشخصه دلت خيلي پري داري :) اگه به اين آسوني بود كه غمي نبود برادر :(
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
چشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
درود بر تو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
گل گفتي
آخرین اخبار