معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:در خصوص منشاء تهیه مواد آرایشی و بهداشتی و نحوه نگهداری آنها در انبارهای شرکت های پخش نظارت لازم صورت گیرد.

ساماندهی شرکت های آرایشی و بهداشتی ضروری استبه گزارش  خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،  قبادی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: یکی از مسائل مهم در حوزه کالاهای سلامت محور ساماندهی شرکت های توزیع لوازم آرایشی وبهداشتی است که نیاز است در کارگروه مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور به آن پرداخته شود.


قبادی افزود: ضروری است در خصوص منشاء تهیه مواد آرایشی و بهداشتی و نیز نحوه نگهداری آنها در انبارهای شرکت های پخش نظارت لازم صورت گیرد تا از بروز مخاطرات احتمالی جلوگیری به عمل آید.


به گفته این مسئول یکی دیگر از مشکلات این حوزه فعالیت شرکت های توزیع لوازم آرایشی و بهداشتی و نیز برخی دیگر از کالاهای سلامت محور به صورت هرمی است که بسیاری کالاهای عرضه شده توسط این گروهها قاچاق و یا غیرمجاز است که لازم است در این خصوص نیز راهکارهای مناسبی درنظر گرفته شود.


او افزود: باتوجه به اختصاص ارز دولتی به برخی از داروهای وارداتی و اختلاف قیمتی که از این بابت بوجود آمده است اقدام به قاچاق معکوس دارو یعنی خروج دارو از کشور بیشتر دیده می شود و برخی از داروهای خاص متاسفانه از شبکه رسمی توزیع خارج شده و به کشور مجاور قاچاق می شود.


معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان کرد: اخیراً مدیریت نظارت بر دارو و مواد تحت کنترل این معاونت با تمرکز بیشتری به بحث قاچاق معکوس دارو می پردازد که این مورد هم جای بحث و تعامل و همکاری بیشتری دارد.

انتهای  پیام/ز


نظارت بر شرکت های آرایشی بهداشتی 

برچسب ها: علوم پزشکی ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.