اعتراض حجتی به افزایش قیمت سبوس/قیمت سبوس در کمتر از یکسال ۲ بار افزایش یافت + سند

وزیر جهاد کشاورزی در اعتراض به افزایش قیمت سبوس به وسیله وزارت صمت، نامه ای به رئیس جمهور نوشت.

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن حنان قائم مقام شرکت بازرگانی دولتی ایران  با ارسال نامه‌ای به مدیران شرکت غله و دفاتر نمایندگی شرکت بازرگانی دولتی ایران در استان‌ها با موضوع اصلاح قیمت سبوس در سامانه فروش آرد اعلام کرد: به پیوست تصویر نامه شماره ۶۰/۱۱۳۸۷۲ مورخ ۹۸/۴/۲۳ معاون بازرگانی وزارت صنعت معدن و تجارت در خصوص اصلاح قیمت سبوس ارسال می‌ شود.

مقتضی است دستور فرمایید  سبوس زیرچانه‌ای و سبوس حاصل از انواع گندم یارانه‌ای (۶۶۵۰ ریالی) نیمه یارانه‌ای (۹۰۰۰ ریالی) صنف و صنعت (۱۸۵۰۰ ریالی) با متوسط قیمت ۱۲۵۰۰ ریال به ازای هر کیلوگرم از طریق سامانه فروش آرد تهیه و توزیع شود. لازم به ذکر است نظارت بر حسن اجرا و تحویل به موقع سبوس تولیدی کارخانجات برعهده آن شرکت است.

نامه حجتی به رئیس جمهور به خاطر سبوس

بنابراین گزارش قیمت سبوس در کمتر از یک سال گذشته دو مرتبه افزایش یافته است به طوریکه قیمت این محصول بر اساس تصمیم جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت ۵۰ درصد و در ماه‌های پایانی سال گذشته  بر اساس اعلام فعالین بخش دامپروری ۳۰ درصد افزایش یافته است.


بیشتر بخوانید: ضرورت هویت گذاری و ایجاد ثبت احوال دام های کشور /نهاده‌های دامی به مرحله اشباع رسیده است


این افزایش قیمت صدای وزیر جهاد کشاورزی را  در آورد به طوریکه نامه حجتی در اعتراض به افزایش قیمت سبوس توسط وزارت صمت به رئیس جمهور نامه نوشته است.

وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرده است که  نسبت به افزایش قیمت سبوس توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت به رئیس جمهور نامه نوشته است و وی هم دستور جلوگیری از این بی دقتی‌ها را داده که اکنون در حال پیگیری است.

گفتنی است که جدایی شرکت بازرگانی دولتی از وزارت جهاد کشاورزی و پیوستن به وزارت صنعت، معدن و تجارت خشنودی کارخانه داران آرد و ناراحتی دامداران  را فراهم کرده است به طوریکه محمدرضا مرتضوی، رئیس انجمن آرد ایران بعد از این رویداد گفت: جدا شدن بخش تامین وتوزیع کالاهای اساسی از وزارت جهاد کشاورزی را به صنعتگران تبریک می گویم. 

/

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار