رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران:

طرح شهر دانش، نوع نگاه به تهران را تغییر خواهد داد

زارعی گفت: با اجرایی شدن طرح شهر دانش، نوع نگاه به شهر تهران تغییر خواهد کرد.

/////////به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،عباس زارعی، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در مراسم اختتامیه پنجمین دوره تابستانی مدرسه اینترنت اشیا که در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه تهران در توسعه خود پروژه بزرگی را به نام شهر دانش رقم زده است که یکی از نشانه‌های آن هوشمند بودن شهر در همه ارکان است؛ در سال‌های اخیر در کنار هر واژه‌ای می‌توانید واژه اینترنت را ببینید و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران وظیفه دارد به موضوع اینترنت اشیا بپردازد.

او ادامه داد: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده، قصد هوشمندسازی بخش‌هایی از دانشگاه تهران را داریم. طبق پیش‌بینی‌ها در اولین فرصت به بحث اینترنت اشیا می‌پردازیم. همچنین برنامه ریزی مناسبی برای شتابدهی به فعالان حوزه اینترنت اشیا داریم و امیدواریم به پیشرفت‌های مناسبی در این حوزه به خصوص در حوزه انرژی دست پیدا کنیم.

زارعی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از اهداف اصلی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، رسیدن به طرحی است که آن را شهر دانش می‌دانند؛ قصد داریم محدوده ای را که دانشکده های دانشگاه تهران در آن قرار دارند، تحت پوشش این پروژه قرار دهیم. در شهر دانش سه محور پژوهش آموزش و نوآوری در قالب یک مجتمع آموزشی پژوهشی و صنعتی ارائه می شود.

او ادامه داد: در حاشیه این شهر و قسمت هایی که به سایر بخش‌های شهر متصل می‌شود، شرکت‌های دانش بنیان و پارک علم و فناوری قرار می گیرد تا بتوانند ارتباط خود را با شهروندان حفظ کنند.

زارعی بیان کرد: "شهر دانش" از همین حالا در حال ساخت است و به مرور زمان شکل اصلی خود را به دست می‌آورد، به طوریکه بخش زیادی از املاک لازم در اطراف این دانشگاه خریداری شده است و سایر قسمت ها هم به زودی اضافه خواهد شد؛ بخش عمده‌ای از این شهر به فضای باز اختصاص پیدا می‌کند .

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران گفت: با اجرایی شدن این طرح بنیان، نوع نگاه به شهر تهران تغییر خواهد کرد. براین اساس تعاملات مناسبی با شهرداری و سایر بخش های مربوطه داشتیم و امیدواریم سرعت اجرای این طرح بهبود پیدا کند.

او افزود: اجرای هر طرحی و انجام هر کاری با مشکلاتی مواجه می شود و ممکن است به ظاهر تداخل‌هایی بین بخش های مختلف وجود داشته باشد.

زارعی گفت: تمام برنامه های پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با هدف حرکت به سمت انقلاب صنعتی چهارم است و باید مسائل و مشکلات صنعت کشاورزی و غیره در توسط شرکت های دانش بنیان پاسخ داده شود. ما برای تمام این مسائل و برنامه های مشخصی داریم و به طور قاطع می توانیم بگوییم این که پارک علم و فناوری می تواند به فصل مشترکی برای اتصال صنعت و دانشگاه تبدیل شود.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با اشاره به فاصله زمانی بهینه نیاز صنعت و عملکرد دانشگاه ها در گذشته تصریح کرد: نانو تکنولوژی، بایو تکنولوژی آی تی و علوم شناختی این چهار علم اساسی هستند که همه علوم را در بر می گیرد انسان ها با آن مواجه می شوند و باید به آن بپردازیم.

نکات لازم برای تجاری سازی محصول در کلینیک کسب و کار

در ادامه مراسم هاشم آقازاده، معاون اجرایی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران گفت: هدف از برگزاری چنین برنامه‌هایی شناسایی گروه‌ها و تیم‌هایی است که قابلیت تجاری سازی را دارند. پارک علم فناوری خودش را موظف به تسریع پیشرفت پارک علم و فناوری دانشگاه تهران می‌داند.


بیشتر بخوانید: تعداد شرکت‌های دانش بنیان پارک فناوری پردیس به ۲۵۰ رسید/ ایجاد ۲۱ هکتار برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها


او بیان کرد: یکی از کمک‌هایی که این بخش می‌تواند داشته باشد کلینیک کسب و کار است که متخصصین مجرب حاضر در آن نکات لازم برای تجاری سازی محصول را به شما ارائه خواهند کرد.

آقازاده تصریح کرد: این مجموعه با بخش مجزایی شما را در تامین سرمایه اولیه همراهی می‌کند؛ همچنین صندوقی در این پارک وجود دارد که خدمات مناسبی به شما ارائه خواهد کرد. همچنین می‌توانیم پشتیبان شما در ارتباط با سازمان‌های بزرگ و تعامل با بخش‌های بین‌المللی باشیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: فناوری ، اخبار علمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.