تکنولوژی‌های نوین لازمه ی افزایش بهره وری در بخش کشاورزی

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی گفت: استفاده از تکنولوژی‌های نوین در بخش کشاورزی، صرفه جویی در مصرف آب و به دنبال آن افزایش بهره وری را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدعلی قنادزاده رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی  گفت: ترغیب، تشویق و زمینه سازی برای ورود هر چه بیشتر افراد به فعالیت در عرصه کشاورزی از اقداماتی است که در قالب تهیه و تدوین برنامه عملیاتی در ۱۹ بند در این استان هدف گذاری شده است.

او تصریح کرد: به منظور توسعه و ترویج استفاده از تکنولوژی‌های نوین در حوزه کشاورزی با توجه به مزایا و فواید آن مورد تاکید و پیگیری است و  باید شیوه‌های سنتی کشت را با تکنولوژی‌های مدرن ترکیب کنیم و در حوزه‌های مختلف تکنولوژی را رواج دهیم, به عنوان مثال استفاده از پهپاد‌ها در سم پاشی، بذر و کودپاشی در کشاورزی بسیار مورد استفاده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی با اشاره به اینکه در قالب برنامه عملیاتی تدوین شده در استان جذب سالانه ۴۰۰ نفر در حوزه کشاورزی هدف گذاری شده است، گفت: عرصه کشاورزی یکی از مهمترین حوزه‌ها در جهت ایجاد اشتغال و حل معضل بیکاری محسوب می‌شود.

قنادزاده افزود: سازمان نظام مهندسی کشاورزی با توجه به وظیفه خود در حوزه کشاورزی این مسئولیت را بر گردن خود می‌داند که بستر سازی برای حضور افراد متخصص و توانمند در عرصه کشاورزی را انجام دهد.

وی  ادامه داد: خراسان رضوی دارای حدود ۱۷ هزار مهندس کشاورزی عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی است و حدود یک سوم این تعداد زیر پوشش این سازمان فعالیت دارند, با توجه به اینکه خراسان رضوی در حوزه کشاورزی، استانی پربازده و با ظرفیت‌های بسیار است می‌تواند در حوزه اشتغال تحول ساز باشد.
 
انتهای پیام//م.پ
 

 بخش کشاورزی نیازمند تکنولوژی های نوین است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار