کد خبر: ۷۰۴۲۲۶۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۱

افزایش وزن، چالشی است که بیشتر افراد با آن درگیر هستند اما مصرف برخی موادغذایی در کاهش اشتها و رسیدن به وزن ایده‌ال به ما کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، برای سوزاندن چربی، فرد نمی‌تواند به یک ماده غذایی یا مکمل تکیه کند. بلکه باید کل کالری دریافتی خود را کاهش داده و سطح فعالیت بدنی را افزایش دهد اما اگر از یک رژیم غذایی و شیوه زندگی سالم پیروی کند، ممکن است به سرعت کاهش وزن کمک کند.
چربی‌سوزترین موادغذایی که بدنتان نیاز دارد.
 
در این مقاله، به نکاتی در مورد چربی‌سوز‌های طبیعی و سایر روش‌های طبیعی کاهش وزن اشاره می‌شود.

پروتئین

خوردن وعده‌های غذایی سرشار از پروتئین ممکن است به فرد کمک کند تا مدت طولانی تری احساس سیری کند. پروتئین می‌تواند از چربی سوزی و کاهش وزن حمایت کند. خوردن پروتئین همچنین ممکن است سوخت و ساز بدن را افزایش دهد و به بدن این امکان را می‌دهد که چربی را به طور موثرتر بسوزاند. یک بررسی در سال ۲۰۱۲ نشان داد که پس از کاهش وزن، مصرف رژیم غذایی کم پروتئین باعث افزایش خطر بازگشت وزن بدن فرد می‌شود. برای تقویت کاهش وزن، بسیاری از منابع روزانه یک تا ۲ گرم پروتئین را به ازای هر کیلوگرم وزن بدن توصیه می‌کنند.

برای به حداکثر رساندن کاهش وزن، فرد باید سعی کند پروتئین‌های کم کالری مانند مرغ، ماهی و پروتئین‌های گیاهی را انتخاب کند. آن‌ها باید از مصرف زیاد گوشت قرمز، غذا‌های سرخ شده یا غذا‌های دارای روغن، چربی یا کره اضافه شده خودداری کنند.
بیشتر بخوانید: خطرناکترین خوردنی‌ها در دوران بارداری/غذاهایی که بلای جان مادران است

پلی فنول‌ها

پلی فنول‌ها گروهی از مواد شیمیایی موجود در بسیاری از غذاها، به ویژه میوه‌ها و سبزیجات هستند. مطالعات پژوهشگران نشان داد که رژیم غذایی سرشار از پلی فنول ممکن است برای ایجاد کاهش وزن با باکتری‌های موجود در روده ارتباط برقرار کند، به خصوص وقتی که با رژیم غذایی کم پروبیوتیک همراه باشد. برخی از غذا‌های سرشار از پلی فنول شامل سیب، گلابی، گریپ فروت، چای سبز، زردچوبه، اسفناج، کلم بروکلی هستند.

کافئین

کافئین محرکی است که می‌تواند متابولیسم فرد را افزایش دهد. با این حال، یک مطالعه در سال ۲۰۱۸ نشان می‌دهد که کافئین ممکن است تأثیر قابل توجهی در متابولیسم بدن از آنچه محققان قبلاً تصور می‌کردند، داشته باشد. هنگام تلاش برای سوزاندن چربی، قهوه کم کالری را انتخاب کنید.
 
چربی‌سوزترین موادغذایی که بدنتان نیاز دارد

پروبیوتیک‌ها

پروبیوتیک‌ها باکتری‌های زنده و مخمر‌هایی هستند که برای سلامتی انسان مفید هستند. بسیاری از موادغذایی از جمله ماست حاوی پروبیوتیک هستند. پروبیوتیک‌ها به عنوان مکمل‌های غذایی هم در دسترس هستند. تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف پروبیوتیک‌ها می‌تواند به بهبود تعادل طبیعی بین باکتری‌های مفید و مضر در روده و همچنین هضم پشتیبانی کمک کند. برخی از پزشکان بهداشت هم ادعا می‌کنند که این باکتری‌های روده ممکن است در متابولیسم و کاهش وزن نقش داشته باشند.

چای سبز

چای سبز حاوی کافئین است که ماده‌ای است که می‌تواند متابولیسم فرد را تحریک کند. چای سبز همچنین غنی از پلی فنول‌های است.در برخی مطالعات افزایش اندک کاهش وزن در بین افرادی که مرتبا چای سبز مصرف می‌کنند، مشاهده شده است.
بیشتر بخوانید:  چگونه لاغری مفرط را از خود دور کنیم؟

چربی‌سوزترین موادغذایی که بدنتان نیاز دارد

میوه

وسوسه برای مصرف قند و شیرینی برای بسیاری از افراد مانع اصلی کاهش وزن است و مهار این وسوسه با میوه ممکن است به فرد کمک کرده تا کالری کمتری مصرف کند.
 
انتهای پیام/
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
برچسب ها
انتشار یافته: ۲۴
در انتظار بررسی: ۰
محمودی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۴
بهترین کار برای سلامتی ورزش است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
نخوردن نخوردن پیاده روی عامل همه
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
لطف کنید من را راهنمایی کنید وزنم ۸۹ کیلو سنم ۵۲ سال کبدم گریل ۳ فشارم بالا میره
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
ورزش پرتحرک بهترین راه سلامتی وکم کردن وزن است نه تنها جسم بلکه درروح انسان خیلی تاثیر دارد بنده ورزشهای رزمی راپیشنهاد میکنم
الهام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
سلام دوست عزیزی که نحوه ی درست کردن دمنوش میخواستن...نصف قاشق چای خوری زنجبیل یک ق چایخوری دارچین یک ق غذاخوری چای سبز در یک لیوان اب جوش بریزین ...ده دیقه بعد یک قاشق عسل اضافه کنید..عسل همون موقع بریزید آنزیمش از بین میره ..صبح ها هم اب جوش و ابلیمو عسل خوبه ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
به نظرم همه چیز بخوریم اما کم...چون هر چیزی کم کنید بعد از یه مدت وسوسه برای خوردنش بیشترمیشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
لاک گیاهی من مصرف کردم خیلی عالی بود از طب اسلامی گرفتم،
هادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
خوب است
من
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
سلام به نظر من فقط ورزش کنید ومصرف قند مصنوعی رو پایین بیاورید من 74 کیلو بودم. الان 6 ماه میروم باشگاه ومصرف قند مصنوعی تقریبا. به صفر رسوندم ولی غذا و برنج رو میخورم وتونستم در این مدت 13 کیلو کم کن غیر از سایز هایی که کم کردم مثل دور شکم 30 سانت کم کردم
وحید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
همه مشکلات چاقی و دور شکم از خوردن زیاد برنجه
مصرف برنج رو بگیریم پایین راحت وزن کم میشه
مینا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
برای چربی سوز بیشتر بگید
صاحب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
برای کاهش وزن بهترین راه که مورد تجربه خیلی ها قرار گرفت همان ورزش و تحرک بدنی است. بنده طی ۶ ماه توانستم با روزی یک ساعت پیاده روی و ورزش ۱۱ کیلو وزن کم کنم. البته اراده کافی لازم است.
رعنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
سلام دوستان من ۷۴ کیلو بودم با ورزش و رعایت غذایی تو دو ماه ۶۷ شدم
الهام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
سلام دوستان من با استفاده از دمنوش چای سبز زنحبیل و دارچین همراه با یک قاشق عسل و با نخوردن برنج پنج ماه 11کیلو کم کردم...
پاسخ ها
رز
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
سلام نحوه استفاده اش رو میگید و مقدار سپاس
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
فقط عمل معده
ملیکا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
عالیه
انیسه
|
United States
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
عالی است
میلاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
عالیه
زهرا کاظمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
من وزنم ۹۰ کیلم هست وخیلی از این وضع ناراخت هستم از هر داروگیاهی هم که فکرش را بکنید مصرف کردم ولی تتیجه نکرفتم
عمار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
چه چیزی امار ازدواج میبره بالا
صابر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
142 کیلو بودم. تحرک وبرنامه در خوردن باعث شد.وزنم به102 کیلو برسد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
مقاله هرچه خلاصه تر بهتر
شیما احمدی
|
United Kingdom
|
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
عالیه
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اپلیکیشن باشگاه خبرنگاران- صفحه خبر